سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والدین ۲ شهید زنجانی آسمانی شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: پدر شهید کمال قشمی و مادر شهید مجتبی مداحی از شهدای استان زنجان دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدشان پیوستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مرحوم حسن قشمی پدر شهید کمال قشمی و مرحومه بتول سعیدی‌پرچینی  مادر شهید مجتبی مداحی از شهدای استان زنجان دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدشان پیوستند.

او افزود: شهید کمال قشمی که متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در زنجان بود پس از پیروزی انقلاب زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشت، فعالیت‌‏های خود را در کنار تحصیل ادامه داد ولی به دلیل حضور در بسیج و جبهه پس از پایان دوره راهنمایی، ترک تحصیل کرد و با شروع جنگ عراق علیه ایران برای حضور در جبهه داوطلب شده و پس از گذراندن دوره‌های آموزش نظامی به جبهه اعزام شد.

کاظمی ادامه داد: شهید کمال قشمی  نخستین بار به منطقه سومار اعزام شد و پس از بازگشت به استخدام رسمی سپاه پاسداران انقلاب زنجان درآمد، او با اینکه پاسدار رسمی بود ولی خود را همواره یک بسیجی ساده می‌دانست و در بسیج مسجد دستغیب فعالیت می‌‏کرد.

مدیرکل بنیادشهید زنجان گفت: این شهید والامقام در سوم تیرماه سال ۱۳۶۷‏، در منطقه بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و پا، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی افزود: شهید مجتبی مداحی  نیز متولد سال  ۱۳۴۴‏ در روستای آهار مشکین از توابع شهرستان‏ خدابنده  بود و  به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حاضر شد و بیست و سوم دی‌ماه سال ۱۳۶۳‏، در مهاباد هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به کمر، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در بهشت کبری شهرستان ابهر به خاک سپرده شد.
 
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.