سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت حدنصاب جدید در میزان گاز مصرفی؛

میانگین مصرف مشترکان گاز در آذربایجان غربی بیش از سه برابر شد

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از افزایش سه برابری میانگین مصرف گاز مشترکان استان، ‏نسبت به متوسط مصرف روزانه در طول سال خبر داد‎.

علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی ‏ در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: با توجه به ‏کاهش محسوس دما و برودت هوای طی چند هفته اخیر، شاهد افزایش مصرف گاز در ‏آذربایجان‌غربی هستیم چنان که روز هشتم دی‌ماه حد نصاب جدیدی در میزان مصرف گاز استان به ‏ثبت رسید‎.

او با اشاره به اینکه هشتم دی ماه، رکورد ثبت شده، ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بود، ادامه داد: ‏خوشبختانه از آن روز به بعد، در پی اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و رعایت صرفه‌جویی بیشتر از ‏سوی مشترکان، کمتر از رکورد ثبت شده، گاز به مصرف رسید‎.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی، میانگین مصرف گاز در ۹ ماهه سال جاری را نیز ۴ میلیارد و ‏‏۲۲۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۶ درصد ‏رشد را نشان می‌دهد‎. 

شیخی با بیان اینکه میانگین مصرف به ازای هر مشترک خانگی در روز پیک مصرف امسال ۵/۲۴ ‏مترمکعب در شبانه روز بوده است، افزود: در حالی که میانگین عمومی روزانه مصرف در طول سال به ‏ازای هر مشترک خانگی ۷ مترمکعب در شبانه روز است‎.

به گفته وی، بیشترین مصرف گاز در آذربایجان‌غربی به ترتیب مربوط به شهر‌های ارومیه، خوی و ‏میاندوآب است. ‏‎ ‎
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، با تاکید بر ضرورت رعایت اصل صرفه‌جویی ‏در مصرف گاز، افزود: با توجه به فاکتور‌های شدت، مدت و گستردگی جو هوای سرد حاکم در ‏سراسر استان و کشور، و اولویت تداوم و برقراری جریان گاز مشترکین گاز خانگی و اعمال محدودیت ‏در بخش مصارف صنعتی، رعایت مصرف بهینه برای برخورداری تمام مشترکان از نعمت گاز، ضروری ‏است‎.

نزدیک به یک میلیون و ۲۰ هزار مشترک از نعمت گاز بهرمند هستند که از این تعداد ۷۱۲ هزار ‏مشترکان خانگی شهری، ۲۵۶ هزار مشترکان خانگی روستایی ‏و نزدیک به ۵۰ هزار مشترک صنعتی و ‏اداری هستند. ‏

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.