سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه روشن فرمول جدید شورای رقابت؛ در صورت نبود افزایش تولید خودرو، افزایش قیمت منتفی است

رئیس شورای رقابت گفت:در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو بر افزایش تولید تاکید شده و در غیر این صورت افزایش قیمتی در کار نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیوا رئیس شورای رقابت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص فرمول جدید قیمت گذاری خودرو گفت: شورای رقابت همیشه طرفدار مصرف کننده بوده است و با کسانی که انحصارطلبی  می کنند مقابله کرده ایم.

او افزود: شورای رقابت تشکیلاتی است که وظایفی دارد که باید انجام دهند. کسانی که از فرمول جدید قیمت گذاری شورای رقابت ایراد می گیرند از آن چیزی نفهمیده اند . این با فرمول زمان آقای رحمانی (وزیر سابق صمت) متفاوت است ما مخالف آن فرمول هستیم.

شیوا بیان کرد: در این فرمول ضریبی آورده شده که کل فرمول را به حرکت در می آورد که این ضریب، بحث تولید است. فرمول قبلی هر ۳ ماه باید افزایش قیمت  بر اساس تورم بخشی داده می شد و تولیدکننده توجهی به تولید نداشت اما ما باید تمرکز خود را بر تولید بگذاریم.

این مقام مسئول گفت: تنها راه  شکستن رانت و انحصار بازار خودرو،  افزایش تولید است و فرمول ما بر اساس میزان افزایش تولید تعیین شده است. در این فرمول در ازای افزایش قیمتی که مجبور هستیم بدهیم حداقل تولید باید افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای رقابت تصریح کرد: فرمول ما بر اساس ضریبی است که خودروساز در صورت افزایش تولید، می تواند افزایش قیمت داشته باشد اما در  غیر این صورت افزایش قیمتی در کار نیست.

او ادامه داد: ما هم تولیدی که به عرضه ختم نشود را قبول نداریم چراکه تولید در انبار به  تعادل بازار کمک نمی کند.

شیوا تاکید کرد: این فرمول مشخصه های خوبی دارد چراکه بر افزایش تولید تمرکز دارد. البته با مشورت اعضای شواری رقابت این متغیر تولید باید به عرضه اصلاح شود.

این مقام مسئول افزود: در گذشته افزایش قیمت خودرو پیوسته و بر اساس تورم بخشی صورت می گرفت و همه خودروها در لیست بودند. دراین فرمول جدید اگر خودروسازان برای افزایش تولید همراهی نکردند،  افزایش قیمت نخواهیم داشت.

او درباره شائبه حضور شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهایی که از نظر این شورا دارای بازار رقابتی هستند نیز گفت: اگر بازار خودرویی، رقابتی باشد ما از قیمت گذاری آن خودرو خارج می‌شویم. در شورای رقابت بر سر رقابتی بودن خودروها موافقت نشد، اگر این اتفاق می‌افتاد از قیمت‌گذاری کنار می‌رفتیم.

شیوا با بیان اینکه در جلسات شورای رقابت نماینده سازمان بازرسی نیز حضور داشته است، گفت: نماینده وزیر صنعت نیز در این جلسات خود را به عنوان نماینده تام‌الاختیار معرفی کرده و اظهار داشت که با خودروسازان صحبت شده و قرار است افزایش ۵۰ درصدی خودرو را داشته باشند. وقتی ما مطمئن شدیم که آقایان پشت جریان افزایش تولید خودرو هستند، فرمول جدید را مصوب کردیم اگر نه با دستورالعمل قبلی ادامه می‌دادیم.

وضعیت بازار خودرو بعد از فرمول جدید قیمت گذاری

در ادامه برنامه موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو گفت: هفته گذشته بعد از صحبت های رئیس شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت خودرو ، بازار روند افزایشی به خود گرفت به طوری که از ۵ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتیم.

او ادامه داد: بعد از صحبت های رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مخالفت با فرمول جدید شورای رقابت از پنجشنبه دوباره بازار خودرو روند کاهشی به خود گرفت و در حال بازگشت به حالت تعادل است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اقای شیوا شما چرا هر وقت احساس می کنی قیمتها رو به کاهش است فرمولهای نیوتنی یادت می افتدودوباره بر طبل گرانی می کوبید ایا ضرری متحمل می شوی یاخودت از این گرانی سودی میبری تا وقتی شورای رقابت باشدهرگز با افزایش تولید هم بازار خودرو متعادل نخواهدشدفقط واردات خودرو باید ازاد شود وشورای رقابت منحل تا خودرو سازان دست از این گران فروشی بر دارند
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
افزایش قیت تا چه حدمگر از اول سال تا حالا چند بار افزایش نداشتی این فرمول افزایش قیمت به شرط افزایش تولید چه فرمولی است کجای دنیا چنین فرمولی وجوددارد خجالت بکشید همیجوری هم قیمتها بی پایه وبی اساس است مردمومن ایا افزایش تولیدهمراه با افزایش قیمت کسی دیگرخریدار هست یا تواین شرایط قدرت خزید دارداقای شیوادست ازاین سیاه بازیات بردار مردم را بیچاره نکن دست برداراز سر مردم ایا وظیفه شما رقابت درگرانی است به جان هر کی دوست داری استیفا بده برو ما شورای رقابت نخواستیم
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
مگه کسی به فکر مردم هستش
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
آقا چرا بازی در می یارید. وقتی تولید داخل در حال حاضر یک دهم تقاضا هست فقط با برداشتن تعرفه واردات میشه بازار رو کنترل کرد . بازار که به تعادل رسید دوباره واردات رو ممنوع کنید.
با این بازی تون فقط بازار رانت و رانت خواری و دلالی رو داغ کردید لطفاً یه کم بفهمید کاری که شما می کنید کمک به تولید داخلی نیست کار شما کمک به دلالان و رانت خوارن است وسلام
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۳ دی ۱۳۹۹
افزایشی تولیدی که بافزایش قیمت همراه باشدومردم نتوانند بخرندوقدرت خرید نداشته باشندهیچ دردی از مردم دوا نمی کندهمان بهتر که تولید نشودوبهترین راه واردات خودرودرنج قیمتهای مختلف براساس قدرت مردم می باشد