سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلیمانی «جهانی‌ترین سرباز و سردار ایرانی» بود

یک پژوهشگر مسایل سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی «جهانی‌ترین سرباز و سردار ایرانی» بوده است، گفت : حاج قاسم پرورش‌یافته اسلام بود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدامین بهرامی پژوهشگر مسایل سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی «جهانی‌ترین سرباز و سردار ایرانی» بوده است، گفت : حاج قاسم پرورش‌یافته اسلام بود، اما هرچه کرد تولید عظمت و سربلندی و قدرت برای ایران شد؛ او ۴۰ سال در راه آرمان‌هایش خادم ایران و ایرانیان بود و خدا هم ملت را جلوی پای او بلند کرد.

او گفت : حاج قاسم پرورش یافته اسلام ناب بود که با مائده آسمانی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب رشد کرد، اما وجوه ملی او هم بی نظیر است چرا که حاج قاسم مصداق جامع خدمات متقابل اسلام و ایران بود؛ اسلام او را پرورش داد و تفکر دینی او، منجر به احیای امپراطوری معنوی ایران در منطقه شد.

بهرامی افزود: حاج قاسم میراث دار و وارث محاسن اسطوره‌های ایرانی بود که روح مقدسش از پس هزاره‌ها آمد تا بار دیگر آن اسطوره‌ها را زنده کند؛ او اسطوره‌های ایرانی را به ظرف تاریخ آورد و اگر روزگاری رستم اسطوره بود، این وجه تنها مربوط به حاج قاسم دوران جنگ است یعنی تمام همّ و غم رستم دفاع از مرز‌های ایران بود که مربوط به زمان سلیمانی تا قبل از حضور در سپاه قدس است، اما سلیمانی جدا از این، مرز‌های معنوی ایران را هم هزاران کیلومتر به جلو برد.

او حاج قاسم را یک «بزرگمرد اسطوره ای» دانست که هر نقطه‌ای از زندگی اش درس بود، از جمله: تواضع فراتر از حد تصور، دستگیری از افراد، پاکی و قداستی که فراتر از حد و حدود اسطوره‌های ایران بود، گذشت از خود و خانواده برای ایران، شجاعت و دلیری، استواری بدون خستگی و افسردگی.

 بهرامی ادامه داد: سردار سلیمانی مصداق تام فتوت و جوانمردی فرهنگ ایران بود و در دفاع از مظلوم دست از پا نمی‌شناخت و برایش مهم نبود این مظلوم ایرانی باشد یا غیرایرانی؟ شیعه باشد یا سنی؟ مسیحی باشد یا بی دین. عرب باشد یا عجم.

این کارشناس سیاسی افزود: اگر رستم یک هفت خوان داشت، سلیمانی هفت خوانی به مراتب سخت‌تر داشت؛ سلیمانی با غول نظامی آمریکا، اسراییل، عربستان و امارات و اژد‌های هاری به نام داعش جنگید و همه را شکست داد. آیا شکست دادن این غول‌های نظامی و تا بن دندان مسلح کمتر از هفت خوان بود؟

او گفت: ایران با سلیمانی بعد از هزاره‌ها به امپراطوری معنوی‌ای رسید که بی سابقه بود؛ از افغانستان و پاکستان تا مرز‌های اسراییل حوزه حاکمیتی این امپراطوری معنوی است. اینکه سران آمریکا و اسراییل در زمان حیات او می‌سوختند و می‌گفتند اگر سلیمانی از تهران سوار خودرو شود تا مرز اسراییل را بدون هیچ مشکل می‌تواند با همان خودرو بیاید، ناشی از همین امپراطوری معنوی است.

بهرامی گفت: شهید سلیمانی در زمان کودتای ترکیه به اعتراف خود ترکیه ای‌ها یکی از عوامل اصلی ناکام گذاشتن کودتا بود و رییس جمهوری کنونی ترکیه وامدار این مرد است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.