سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۷ مرکز یادگیری محلی در فارس

هفت مرکز یادگیری محلی به صورت مجازی در شهرستان‌های داراب و فراشبند و منطقه فورگ، از توابع استان فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش فارس  در آئین افتتاح ۷ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی که با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و به صورت مجازی، برگزار شد، با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی با آموزش مهارت‌های فنی، حرفه‌ای اجتماعی و اقتصادی فتح بابی برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار است، گفت: با افتتاح ۷ مرکز محلی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی استان قرار خواهند گرفت.

فرهاد اسماعیلی افزود: توجه به آموزش بزرگسالان آن هم در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی موید این مطلب است که آموزش و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه در هر شرایطی برای امام امت از اهمیت و ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است.

او گفت: چنین نگاه والا، ارزشمند و بنیادین به مقوله آموزش به ویژه آموزش بزرگسالان که مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد باعث شد تا این سازمان فرهنگی و آموزشی طی ۴۱ سال با برنامه ریزی‌های مدون و تلاش‌های مستمر و پیگیر بتواند انقلابی را در آموزش بزرگسالان ایجاد کند.

اسماعیلی افزود: نگاه به آمار و ارقام در قبل و بعد از انقلاب اسلامی موید این مطلب است که آموزش بزرگسالان پس از انقلاب اسلامی از رشدی چشمگیر و دوبرابری برخوردار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اخلاق و اخلاق مداری همواره سرلوحه کار و فعالیت در سواد آموزی بوده است و روحیه ایثار و جهاد از ابتدای تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی نزد کارکنان و دست اندرکاران این حوزه موج می‌زد.

او گفت: مراکز یادگیری محلی با آموزش مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های اجتماعی، فنی، اقتصادی و خانوادگی به سمت حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار حرکت می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به فلسفه ایجاد و تاسیس مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، گفت: قبل از ایجاد این مراکز به مقوله مهارت و حرفه آموزی توجه کمتری می‌شد در حالیکه با توجه به سن مخاطبان سواد آموزی که ۱۰ تا ۴۹ سال می‌باشد و این افراد غالباً وارد زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده شده اند و مباحث اقتصادی و کار و اشتغال برای آن‌ها بسیار مهم است باید به مقوله آموزش مهارت‌های مختلف توجه بیش از پیش شود تا این فراگیران با انگیزه بیشتر جذب سوادآموزی شوند.

او گفت: با افتتاح این ۷ مرکز ۲ هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار خواهند گرفت و امیدواریم بتوانیم تا ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ هشت مرکز دیگر نیز در این استان افتتاح بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.