سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا با تداوم طرح محله محور کنترل می‌شود

کارشناس محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۱۱ گروه مراقبتی و نظارتی در اجرای طرح قاسم سلیمانی در این شهرستان مشارکت دارند.

سیاوش مهرور کارشناس محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی ۱۱ گروه شامل تیم‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی به شکل محله‌محور تشکیل شده که سازماندهی تمام افراد در تیم‌ها انجام و آموزش‌های آن‌ها نیز ارائه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۱ گروه نظارتی در طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی فعالیت دارند، افزود: این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور و با مشارکت سازمان بسیج سپاه سایر ادارات انجام می‌شود.

مهرور اذعان کرد: از مهم‌ترین وظایف عملیاتی گروه‌های مراقبتی هم می‌توان غربالگری شفاهی خانوار دارای موارد مثبت و بررسی وضعیت بیمار و علائم بیماری در افراد در تماس نزدیک، مشارکت در آموزش عمومی، ترغیب استفاده از سامانه ۴۰۳۰، مراجعه به منازل دارای بیمار تست مثبت برای رهگیری و انجام نمونه گیری در درب منزل و آموزش اطرافیان است.

او گفت: همچنین تهیه لیست افراد در معرض خطر، معرفی خانواده‌ها و بیماران نیازمند به تیم حمایتی، ارائه خدمات فعال مراقبتی و پزشکی برای گروه‌های در معرض خطر، بیماران ترخیص‌شده از بیمارستان، تأمین داروی مورد نیاز بیماران مطابق آخرین دستورالعمل، اطمینان از ارائه خدمات اساسی مانند مادر و کودک و ثبت و ارائه گزارش خدمات انجام شده، ارجاع فرد مبتلا به مرکز یا بیمارستان ویژه کرونا و هماهنگی با تیم‌های حمایتی و نظارتی از فعالیت این گروه‌ها است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.