سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث دوازدهم دی‌ماه سال ۹۹؛

تخریب ۲۳۱ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی/کشف زمین خواری ۱۵۰ میلیاردی

مهم‌ترین حوادث ۱۲ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۲ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف زمین خواری ۱۵۰ میلیاردی در زرین‌دشت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف زمین خواری ۸۵ هکتاری به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرستان زرین‌دشت خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی "زرین‌دشت" مبنی بر دیوار کشی و تغییر کاربری غیر قانونی ۸۵ هکتار از اراضی ملی در اطراف روستا‌های "دروا و ایزدخواست" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و ۸۵ هکتار از زمین‌های تصرف شده را از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگرداندند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده، ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تلاش برای دستگیری متهمان و معرفی آنان به مراجع قضائی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سردار ملک‌زاده تعامل و همکاری دستگاه قضا با پلیس در مقابله با زمین خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال را بسیار موثر دانست و از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۳۰ کیلو تریاک در  شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری "۱۷ قدمگاه" شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک محموله مواد مخدر در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های حوزه استحفاظی مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل، ۳۰ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف ۴۰ راس گوسفند قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۴۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور بیان کرد: مأموران انتظامی "لامرد" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو، ۴۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف سمند و کشف کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک سواری سمند و کشف انواع پوشاک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۳۱۴ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستبند قانون بر دستان خرده فروشان مواد مخدر

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۲۶ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در راستای تداوم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و همچنین جمع آوری فروشندگان مواد مخدر، ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی، منازل تعدادی از خرده فروشان را شناسایی کردند.

او ادامه داد: با شناسایی پاتوق‌ها و مخفیگاه تعدادی از معتادان و طی چند عملیات جداگانه، ۱۴ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۲۶ نفر معتاد و خرده فروش دستگیر و روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با قدردانی از تعامل و مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، خاطر نشان کرد: اینگونه طرح‌ها با هدف افزایش احساس امنیت عمومی به طور مستمر در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

تخریب ۲۳۱ حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی

فرمانده انتظامی ارسنجان از تخریب و پر کردن ۲۳۱ حلقه چاه غیرمجاز طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان داشت: برابر احکام صادره از مقام قضائی و مصوبات شورای تامین مبنی بر پرکردن چاه‌های غیر مجاز در این شهرستان، تدابیر ویژه‌ای در این خصوص توسط پلیس اندیشیده شد.

او ادامه داد: با توجه به حفظ منابع زیر زمینی و جلوگیری از برداشت‌های آب غیر مجاز، ماموران انتظامی این شهرستان با همکاری اداره آب، موفق شدند طی ۲ هفته گذشته، ۲۳۱ حلقه چاه غیر مجاز را پر کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان از تداوم این طرح در سطح شهرستان و همکاری پلیس با ادارات مربوطه خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند در کلیه ساعات شبانه روز گزارش‌های خود را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف آرد قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۵۰ کیسه آرد و ۳۲۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "اقلید" حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۱۵۰ کیسه آرد و ۳۲۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق و بدون مجوز کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف سیگار قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۹۸ هزار نخ سیگار قاچاق و ۱۲۳ عدد نسکافه به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی "داراب" هنگام نظارت بر تردد خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۹۸ هزار نخ سیگار و ۱۲۳ عدد نسکافه خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۱۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی فیروزآباد قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه‌دار شدند و با هماهنگی مقام قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.