سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم استفاده از فناوری‌های نو در تولید محصولات کشاورزی

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از فناوری‌های نو در حوزه توسعه گلخانه‌ای و رشد تسهیلات حوزه کشاورزی جنوب کرمان ضروری است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید جواد ساداتی نژاد ،رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از بخش‌های کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: جنوب کرمان ظرفیت فوق العاده‌ای دارد سالانه حدود ۵میلیون تن محصول کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود و شایسته است که جنوب کرمان را قطب کشاورزی ایران بدانیم.

ساداتی نژاد با اشاره به سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن در استان کرمان سرمایه گذاری زیادی شده است اگر این حجم از سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی صورت گرفته بود، بهره وری بالا و ارزش افزوده فوق العاده‌ای داشتیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شرایط تولید در این منطقه نیاز است یک قاب لجستیک ایجاد شود تا ارزش افزوده و ثروت در داخل جنوب کرمان باقی بماند.

او افزود: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی، سورتینگ محصولات کشاورزی یکی از مشکلاتی است که در جنوب کرمان وجود دارد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: یکی از مشکلات دیگر بحث آب است که گروه کمیته آب برای رفع دغدغه مردم موضوع انتقال آب هلیل رود را مورد بررسی قرار می دهند.

او افزود: تلاش می کنیم در حوزه تولیدات منطقه جنوب کرمان که نیاز به حمایت دارد مشکلات این بخش از جمله صادرات را رفع کنیم.

ساداتی نژاد گفت: امیدواریم در برنامه سال ۱۴۰۰ بتوانیم در بخش‌هایی که حائز اهمیت است حمایت خوبی انجام دهیم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از فناوری‌های نو در حوزه توسعه گلخانه‌ای و رشد تسهیلات حوزه کشاورزی جنوب کرمان ضروری است.

او افزود: یکی از موضوعات محوری کمیسیون بحث صادرات محصولات کشاورزی است و گزارشاتی که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد به مجلس در مورد مازاد محصولات کشاورزی ارائه کرده است مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی ناوگان حمل و نقل است که در جلسات امروز با مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور در این خصوص تصمیم گیری می شود.

ساداتی نژاد افزود:چالش اصلی نبود یک الگوی کشت مناسب است در کشور از نظر الگوی کشت و میزان تولید وزرات جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی ندارد.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون در جنوب کرمان مشخص نیست چه محصولی و چه مقدار برای صادرات تولید شده است، بازار صادرات ، بازاری است که باید مستمر و برنامه ریزی شده باشد.

ساداتی نژاد گفت: یکی از مقاصد صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان حوزه روسیه و کشور‌های مشترک المنافع است که کمیسیون مصمم است مشکلات حوزه کشاورزی را رفع کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: اگر از بخش کشاورزی حمایت شود و سرمایه گذاری در این بخش صورت گیرد اعتقاد داریم بدون نفت و با وجود تحریم ها با صنعت کشاورزی به دلیل وضعیت‌ نسبی که داریم می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.