سپردن فرایند توسعه مناطق به معین‌های اقتصادی، ابتکاریست که در روز‌های بحران امروز، توانسته جایگاه استان کرمان را علی رغم وجود مشکلات اقتصادی کشور در بین سایر استان‌ها متمایز کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سال‌ها پس از ابتکار دولت در تقسیم‌بندی مناطق مختلف استان کرمان و سپردن فرآیند توسعه مناطق به معین‌های اقتصادی، امروز استان کرمان علی رغم وجود مشکلات اقتصادی سایر استان‌ها توانسته جایگاه قابل قبولی را در پیش رو داشته باشد.

یکی از معین‌های اقتصادی که توانسته دستاورد‌های چشمگیری در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجتماعی، جهش تولید و در نهایت توسعه پایدار منطقه از خود برجای بگذارد، شرکت گل‌گهر است.

جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، با اعلام اینکه در زمان خدمت سه برنامه را محور اصلی برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است، گفت: تمامی برنامه‌ریزی‌های استراتژیک شرکت گل‌گهر حول این سه محور پیاده می‌شود.

او افزود: مسئولیت اجتماعی، توسعه اکتشافات معدنی، پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای و حفظ منابع مالی گل‌گهر امور مهمی است که از روز آغاز به‌کار در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌آن تاکید داشته ام و امروز پس از گذشت نزدیک به یکسال و نیم از عمر مدیریتی خود این تفکرات عملیاتی شده و اثرات آن به خوبی در استان کرمان مشاهده می‌شود.

کمک معین‌های اقتصادی کرمان در روز‌های بحران

ملارحمان تصریح گفت: این شرکت فارغ از اینکه در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه گرفتار است، با استفاده از ظرفیت داخلی در سال جهش تولید توانست به فرمایشات مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشاند.

او بیان داشت: در این زمینه به همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران جهادگر گل‌گهر در سال ۹۸ با تولید بیش از ۱۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۲٫۵ میلیون تن گندله با افزایش بی‌سابقه نسبت به سال‌های قبل، جهش تولید واقعی را به منصه ظهور رساندیم و همچنین طی امسال رکورد‌های پیاپی تولید از این شرکت برجای مانده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به بحران کرونا در کشور و دنیا اشاره کرد و بیان داشت: در طول یک سال گذشته که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توانسته با خرید تجهیزات متعدد برای بیمارستان‌های امام رضا (ع) و غرضی سیرجان و وسایل خودحفاظتی برای عموم شهروندان و نیز کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع در منطقه گل گهر، جایزه کنترل و مبارزه با بیماری کرونا را از آن خود کند.

ملارحمان با اشاره به دیگر اقدامات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان در مقابله با کرونا در شهرستان سیرجان افزود: خرید هشت دستگاه ونتیلاتور برای بیماران تنفسی در بیمارستان غرضی و امام رضا (ع) سیرجان، پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به منظور ایجاد و تجهیز کارگاه تولید ماسک و همچنین همکاری با فرمانداری سیرجان برای ستاد ویژه کمک‌های مومنانه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

کمک معین‌های اقتصادی کرمان در روز‌های بحران

او تصریح کرد: مساعدت با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سیرجان در خصوص خرید تجهیزات حفاظت فردی ویژه پرسنل و کادر درمان به میزان ۲۰ میلیارد ریال و تامین و تجهیز مراکز درمانی به میزان ۳۰ میلیارد ریال و کمک مالی به دستگاه‌های اجرایی به منظور تهیه اقلام ضروری بهداشتی از دیگر برنامه‌های شرکت گل‌گهر در مقابله با کرونا بوده است.

ملارحمان به همکاری با خیران در زمینه توسعه فعالیت‌های بشر دوستانه اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه با همکاری بنیاد امور بیماران خاص و مجمع امور خیران سلامت برای رفع مشکلات بیماران صعب العلاج در ایام کرونایی به میزان چهار میلیارد ریال کمک کردیم و مساعدتی با دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی برای تهیه اقلام ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشتیم.

ملارحمان به دیگر حمایت‌های مادی و معنوی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حوزه مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: پروژه بیمارستان تخصصی در حال ساخت این شرکت از دیگر این خدمات است که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

کمک معین‌های اقتصادی کرمان در روز‌های بحران

او در بخش دیگری از سخنانش از امضای تفاهم نامه گل‌گهر سیرجان با استانداری کرمان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این تفاهم نامه، شرکت گل گهر در زمینه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان معین (یاور) اقتصادی شهرستان‌های سیرجان و بردسیر انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به چاپ دایره المعارف و کتاب گلیم شهر سیرجان در زمینه شناسایی ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان گفت: در حوزه صنایع دستی حمایت‌های شرکت گل‌گهر در حوزه بازار فروش محصولات تولیدی منطقه و همچنین حمایت از تولید کنندگان خرد و خانگی موجب ایجاد یک هزار و ۲۴۷ شغل شد.

ملارحمان افزود: حمایت از طرح شمیم نهج البلاغه به عنوان یک کار ناظر فرهنگی، کمک به ساخت و تکمیل شدن مصلی بزرگ شهرستان سیرجان، کمک به تجهیز و تکمیل حوزه علمیه و نرجسیه و مفیدیه، تجهیز کانون تربیتی شهرستان سیرجان و مرکز پارک رشد و علم فناوری از دیگر اقدامات شرکت گل‌گهر در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

کمک معین‌های اقتصادی کرمان در روز‌های بحران

او تصریح کرد: از دیگر موارد نیز می‌توان به تکمیل مدارس خیران شهرستان سیرجان، راه اندازی کمپ اجباری و آزمایشگاه عدم اعتیاد، ایجاد مرکز توانمندی برای مددجویان بهزیستی و مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران، مرمت قلعه درویش زیدآباد، تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۲ سیرجان و آسفالت معابر اصلی خیابان‌های وحید، عباسپور و حمزه سیدالشهدا اشاره کرد.

ملارحمان با اشاره به شعار رویش باور‌ها در دل کویر گفت: شرکت گل‌گهر علاوه بر اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر سیرجان، مرمت و لایروبی قنوات را در زمینه توسعه کشاورزی و نجات از خشکسالی سال‌های گذشته با توجه به ضرورت کار در منطقه سیرجان اجرا کرد.

او بیان داشت: همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ضمن اجرای پروژه مسکن معلولان شهرستان سیرجان، تکمیل حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، نرجسیه و مفیده و مصلای شهرستان سیرجان، بخش کانون تربیتی شهرستان و مرکز پارک رشد و علم و فناوری و آموزشکده کرانی و موارد بسیار دیگری را به دنبال مسئولیت‌های اجتماعی خود به سرانجام رسانده است.

کمک معین‌های اقتصادی کرمان در روز‌های بحران

ملارحمان افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان معین (یاور) منطقه هفت اقتصاد مقاومتی استان کرمان در طول سال‌های گذشته تاکنون اقدامات و برنامه‌های اجرایی را در منطقه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در هفت بخش اصلی انجام داده است که این اقدامات شامل سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره فولاد، سرمایه‌گذاری در بخش‌های پشتیبانی و اجتماعی، جذب سرمایه در صنایع جنبی و پشتیبانی زنجیره فولاد، برنامه‌ریزی و هدایت نیازمندی‌های منطقه گل‌گهر به منطقه هفت استان، برنامه‌ریزی، تاسیس و هدایت کانون‌های همیاری اجتماعی، تهیه سند توسعه اقتصادی منطقه و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است.

او تصریح کرد: این شرکت به عنوان معین اقتصادی منطقه هفت استان کرمان توانسته است در بخش اجتماعی، برنامه اجرای مشاغل خرد خانگی را در دستور کار قرار دهد و تاکنون یک هزار و ۲۴۷ شغل مستقیم در این حوزه ایجاد کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار