سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده امور منابع آب مشهد پر شد

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی در نه ماهه نخست امسال تعداد ۵۷۰ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد پر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد برزویی مدیر امور منابع آب مشهد گفت: از تعداد ۵۷۰ حلقه چاه غیر مجاز، تعداد ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز عمیق تا عمق ۳۰۰ متر و دبی‌های تا ۳۶ لیتر بر ثانیه و تعداد ۴۲۰ حلقه چاه غیر مجاز نیمه عمیق با دبی‌های تا ۱۰ لیتر بر ثانیه بوده اند.

او با اشاره به اینکه از مجموع این تعداد حلقه چاه غیرمجاز ۲۸۳ مورد با حجم صرفه‌جویی سالانه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب ناشی از جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز در حوزه دادستانی مشهد پر و مسلوب‌المنفعه شده است، افزود: از تعداد ۲۸۳ حلقه چاه غیر مجاز، تعداد ۱۰۷ حلقه چاه غیرمجاز عمیق با حجم جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز سالانه حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب و تعداد ۱۷۶ حلقه چاه غیر مجاز نیمه عمیق با عمق‌های تا ۴۵ متر و حجم صرفه‌جویی سالانه حدود چهار و نیم میلیون مترمکعب آب بوده است.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به آمار پر و مسلوب المنفعه شدن چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های چناران و گلبهار ادامه داد: تعداد ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز سالانه حدود سه میلیون و هشتصد هزارمتر مکعب آب در حوزه دادستانی شهرستان‌های چناران و گلبهار پر و مسلوب المنفعه شده است.

برزویی بیان کرد: همچنین تعداد ۱۷۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز سالانه حدود چهار میلیون متر مکعب آب در حوزه دادستانی طرقبه شاندیز و تعداد ۱۲حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه‌جویی سالانه ناشی از جلوگیری از برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز به میزان حدود ۲۷۰ هزار مترمکعب در فریمان پر و مسلوب المنفعه شده است.

او تصریح کرد: در مجموع، این اقدامات در نه ماهه نخست امسال موجب صرفه‌جویی سالانه حدود ۱۸ میلیون متر مکعب آب ناشی از جلوگیری از بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز شده است.

مدیر امور منابع آب مشهد تاکید کرد: در این بازه زمانی، این امور با همکاری نیروی انتظامی تعداد ۲۲ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد را شناسایی و توقیف کرده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.