سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور و کرمانشاه

استاندار کرمانشاه دانش‌آموزان را سرمایه‌های آینده کشور و استان دانست و گفت : مجموعه حاکمیت و مدیران باید با تدبیر و برنامه‌ریزی اجازه ندهند که کرونا به دانش‌آموزان آسیبی برساند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کرونا یک بحران جهان شمول است که همه بخش‌های اقتصادی، معیشتی و فرهنگی را درگیر خود کرده است، گفت : در این شرایط خانواده‌ها و والدین از مدیران انتظار دارند یک اقدام جدی برای فرزندان آن‌ها صورت بگیرد.

او اجرای طرح «کوچ» (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) را یک طرح مفید و موثر عنوان کرد و گفت : حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت ما است و صدا و سیما هم موظف است زمانی را به کارشناسان اداره آموزش و پرورش قرار دهد تا بتوانند این طرح را به طور مفصل برای مردم تشریح کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز همه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شرایط مطلوب است، افزود: نباید به این شرایط مغرور شویم و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پیک چهارم کرونا دور انتظار نیست و با آن مواجه می‌شویم.

بازوند ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران و مردم برای کنترل کرونا افزود : نقش آفرینی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مدیریت دکتر مخبر در فرآیند تولید واکسن ایرانی بی نظیر و قابل تقدیر است که نشان می‌دهد با اتکا به توانمندی متخصصان داخلی که نماد تلاش در راستای تحقق شعار‌های اقتصاد مقاومتی است می‌توان در مبارزه با کرونا نیز به چنین دستاورد بزرگی رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاثیر کرونا بر دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم را بیشتر از سایر مقاطع دانست و گفت: بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد کرونا تا ۷۰ درصد باعث افت تحصیلی در دانش آموزان کلاس اول و دوم شده است.

مجید یزدان‌پناه ادامه داد: هرچه قدر مقاطع تحصیلی بالاتر می‌رود کرونا اثر کمتری بر دانش‌اموزان می‌گذارد بطوری که کرونا بر دانش آموزان کلاس‌های سوم، چهارم و پنجم حدود ۵۰ درصد و بر دانش آموزان کلاس‌های ششم و بالاتر هم حدود ۳۰ درصد باعث افت تحصیلی دانش آموزان شده است.

او افزود: به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم در ستاد استانی کرونا برای دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم و با اعلام رضایت از سوی والدین کلاس‌های حضوری را برای آن‌ها دایر کنیم تا عقب‌افتادگی این دانش‌آموزان جبران شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.