رئیس هیات فوتبال کرمانشاه گفت : مجموع مدیریت ورزش در سال های اخیر کمک های شایانی نسبت به توسعه زیرساخت در رشته فوتبال داشته است اما از توجه نکردن این مجموعه به نظرات کارشناسی هیات فوتبال استان کاملا گله مند هستیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محبی زنگنه رئیس هیات فوتبال کرمانشاه گفت : در خصوص توسعه زیرساخت و احداث زمین های فوتبال با چمن مصنوعی مجموعه مدیریت ورزش استان اهتمام بسیار زیادی داشته است اما هیچ گاه در خصوص مکان یابی، نیازسنجی و نحو مدیریت این امکان از نظرات کارشناسی هیات فوتبال به عنوان متولی این ورزش در استان استفاده نکرده است.

او گفت : به عنوان مثال در بسیاری از شهرستان های استان کرمانشاه ما با وفور استعداد در بخش بانوان مواجه هستیم اما در کل استان کرمانشاه تنها یک زمین چمن دارای ظرفیت و شاکله لازم جهت استفاده بانوان را دارد، اگر از نظرات هیات فوتبال استفاده می شد برخی از این زمین های فوتبال مصنوعی را با طراحی و مکان یابی مناسب برای استفاده مشترک بانوان و آقایان محیا می کردیم .

او با اشاره به هزینه های صرف شده در خصوص احداث زمین های فوتبال چمن در استان افزود: در استان کرمانشاه تعداد زیادی زمین چمن مصنوعی اضافه شده و دو مجموعه ورزشی آزادی و ۱۵ خرداد با هزینه های بسیار زیادی باسازی می شود اما استان از یک مجموعه فوتبال ساحلی بی بهره است این مساله نشان از  استفاده نکردن از کارشناسان در احداث زیرساخت های ورزشی دارد.

رئیس هیات فوتبال استان با اشاره به صحبت های استاندار کرمانشاه در رسانه ملی ادامه داد: از حسن توجه استاندار کرمانشاه به ورزش و بخصوص فوتبال کمال تشکر را داریم، اما در خصوص بهره مندی از نظر کارشناسان فوتبال در امر اختصاص بودجه برای خرید امتیاز یک تیم لیگی یکی، ما با اختصاص همان مبلغی که استاندار در رسانه ملی اعلام کردند پارسال به راحتی می توانستیم به صورت همزمان زمینه سعود تیم بعثت به لیگ یک را فراهم کرده، مانع سقوط شاهین به لیگ یک شده و حتی زمینه صعود پلیمر به لیگ برتر و خرید یک امتیاز مناسب برای تیم عقاب را فراهم کرده و حتی مشکل زیرساخت فوتبال ساحلی را برطرف کنیم.

او ادامه داد: اختصاص این مبلغ نشان از حسن توجه استاندار دارد اما این مبلغ باید با استفاده ازنظرات کارشناسان فوتبال در جای مناسب و به شکل مناسب هزینه شود و خرید امتیاز یک تیم لیگ یکی بدون پشتوانه فنی و مدیریتی لازم ، به تنهای دردی از فوتبال ما را دوا نمی کند.

محبی با بیان این نکته اداره کل ورزش و جوانان در برخی شرایط تصمیات عجیبی برای فوتبال گرفته است، گفت: پارسال یک بخش خصوصی به همراه یک سازمان مردم نهاد که در زمینه فعالیت آن کاملا با ورزش متفاوت است و در اساسنامه آن اشاره ای به ورزش نشده است تصمیم می گیرد یک مراسم برای تجلیل از نخبه های فوتبال استان بدون دخالت هیات فوتبال تدارک ببیند اما زمانی که ما خواهان هماهنگی و همکاری هیات فوتبال در این خصوص هستیم برنامه کاملا ملغی شده و حتی برخی منکر برنامه ریزی و جلسات آن می شوند.

او افزود: همکاری و هماهنگی مدیریت ورزش و جوانان و هیات های ورزشی یک امر لازم و ضروری برای توسعه هر رشته ورزشی است اما احساس می شود برخی مدیران در این خصوص از حسن لازم برخوردار نیستند.

محبی ادامه داد: در چند ماه اخیر یکی از باشگاه های موفق فوتبال استان به علت صدمات ناشی از بیماری کرونا، اعلام می کند اگر کمکی به او نرسد مجبور به فروش امتیاز باشگاه خود خواهد شد، اما مجموععه مدیریت ورزش با پاک کردن صورت مساله اعلام می کند هیچ تیمی اجازه فروش امتیاز خود را ندارد، مدیریت ورزش استان شما که از توان و ظرفیت های این باشگاه آگاه هستید بخشی از کمک چند میلیاردی درنظرگرفته شده توسط استانداری را به سمت آنها هدایت می کردید.

رئیس هیات فوتبال استان ادامه داد: بارها و بارها شنیده می شود که برخی مدیران از عملکرد هیات فوتبال ناراضی هستند اما بنا بر اساسنامه هیات فوتبال متولی رشد و توسعه فوتبال در استان است، اما آیا این اداره در زمینه احداث زیرساخت ها، تخصیص هزینه ها و تصمیم گیری های فوتبالی از نظر کارشناسان و متولیان فوتبال استفاده کرده است؟

محبی گفت: همین استفاده نکردن از نظر کارشناسان باعث شده است در شرایط فعلی علیرغم دارا بودن تعداد زیاد زمین چمن، بانوان استان با تمام شایستگی تنها امکان استفاده از یک زمین را داشته باشند، مشکل فوتبال ساحلی تبدیل به یک گره کور شده است، طرح میزبانی فینال جام حذفی با تمام هزینه ها شکست می خورد و با عنایت به نیاز شدید تیم های شاهین،بعثت،عقاب،پلیمر و پدیده به کمک ها استاندار محترم از بودجه ای بسیار بالای برای خرید یک تیم لیگ یکی سخن به میان می آورد.

او گفت: از توجه مدیریت استان به ورزش و بخصوص فوتبال در دولت تدبیر و زحمات و تلاش های مدیریت ورزش فعلی در توسعه زیر ساخت های ورزشی قدردانی کرده و بسیار سپاسگذاریم اما استفاده از نظرکارشناسان و مدیران مجموعه هیات فوتبال می توانست از این ظرفیت ها استفاده بسیار بیشتری کرد و زمین رشد و توسعه فوتبال را بیش از پیش فراهم آورد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.