سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت برنامه آشپزی سخت است/ تلاش دستپختی‌ها برای احیای غذاهای سنتی

تهیه‌کننده برنامه «دستپخت» گفت: ما در این برنامه آموزش و معرفی غذا‌های سنتی و اصیل ایرانی را مدّ نظر قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین گونه‌های برنامه سازی در تلویزیون، تولید و ساخت برنامه‌های آشپزی است. به همین دلیل است که اغلب برنامه‌های تلویزیونی، بخشی را به این موضوع اختصاص می‌دهند. حالا اگر هیجان یک مسابقه تلویزیونی را هم به آن اضافه کنیم، قطعا جذابیت آن برنامه برای مخاطب چند برابر می‌شود. از این رو شبکه یک از مهر سال ۱۳۹۴ اقدام به تولید و پخش مسابقه‌ای با عنوان «دستپخت» کرده است.

در مدت کوتاهی که این برنامه روی آنتن رفت، بدون حضور چهره‌های معروف دیده شد و مورد توجه قرار گرفت و عنوان پربیننده‌ترین برنامه شبکه یک را از آن خود کرد. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی و اجرای سید وحید حسینی روی آنتن می‌رود و در هر فصل سعی کرده تا با تغییراتی در دکور، فضا و کارشناسان این تنوع را برای مخاطبان خود ایجاد کرده و برنامه را به استاندارد‌های جهانی نزدیک کند.

دستپخت گرچه در این میان گاهی هم به دلایلی ناخودآگاه وارد حاشیه‌ شد، اما همچنان جزو برنامه‌های پرطرفدار این شبکه است. ضمن این که تلاش کرده تا از نماد‌ها و فرهنگ ایرانی در برنامه بهره گرفته و آموزش و معرفی غذا‌های سنتی و اصیل ایرانی را هم مدنظر داشته باشد.  در ادامه گفت وگویی با سید وحید حسینی کارگردان، تهیه کننده و مجری برنامه دستپخت  داشتیم که می‌خوانید:

حسینی درباره اهداف تولید این برنامه گفت: ما دو هدف از تولید مجموعه دستپخت داریم؛ هدف اولیه ما سرگرمی‌سازی با موضوع آشپزی و هدف دوم آموزش آشپزی است.

وی ادامه داد: در تمام شش سال گذشته که برنامه ما پخش می شود، پربیننده‌ترین برنامه شبکه یک بوده است. قطعاً برنامه ما نوآورانه بوده که در ۶ سال اخیر مخاطب را همراه خود کرده است. هر بار برنامه ما پخش می‌شود، شاهد مخاطبان جدید هستیم.

حسینی عنوان کرد: هر سال در این برنامه انجام کارها و طراحی ایده‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم. سال اول با آشپز‌های حرفه‌ای برنامه را برگزار کردیم و در سال‌های دیگر سراغ دختر و پسر‌های ۱۹ ساله رفتیم که ضمن آموزش رایگان آشپزی مسابقه هم برگزار شد.

وی افزود: در سری جدید برنامه هم خانواده‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ البته این برنامه با رویکرد آشنایی جوانان و مخاطبان با مشاغل روی آنتن می‌رود. مخاطبان با مشاغل مختلف در حضور شرکت کنندگان آشنا می‌شوند.

این تهیه‌کننده درباره تأثیر کرونا روی تولید برنامه دستپخت گفت: ماجرای کرونا مانند همه مشاغل روی کار ما هم تاثیرگذار بود و مشکلاتی را به وجود آورد. برای حضور شرکت کنندگان و تماشاگران با مشکلاتی مواجه شدیم، اما تمام تلاش خودمان را کردیم تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: کرونا برای ما هم چالش است؛ اما پیگیری هدف و رویکردهایمان برای ما مهم بود. ما شنبه‌ها یک آش سنتی برای مخاطبان آموزش می‌دادیم؛ همچنین تلاش می‌کنیم آموزش غذا‌های سنتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

حسینی بیان کرد: ساخت برنامه آشپزی کار سختی است؛ چون کسی که در خانه حضور دارد، بو، عطر و مزه غذاها را متوجه نمی‌شود. اما اینکه ما چه اهدافی را دنبال کنیم تا شش سال مخاطب را همراه خود سازیم، مهم است. نمایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی برای ما خیلی مهم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.