تشکیل شعبه ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر یکی از مصوبات چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، با تشکیل شعبه ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، جرائم احتمالی رسانه‌های مجازی پیش از ارجاع به دستگاه قضا به‌صورت تخصصی رسیدگی می‌شود و قوه قضائیه هم نهایتاً بر احکام این شعبه نظارت خواهد داشت.

علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این نشست، فضای مجازی را فضایی مهم و خاص خواند و گفت: عرصه آینده در رسانه بر بستر چنین فضایی شکل می‌گیرد و ما باید خودمان را برای چنین عرصه‌ای و رقابت در آن آماده کنیم.

چهارمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با حضور رئیس رسانه ملی، صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان دولتی و رسانه ملی و نمایندگان مجلس و قوه قضائیه برگزار شد.

در این جلسه دو ساعته علاوه بر تصویب تشکیل شعبه ویژه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، مقرر شد با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه و تداوم محدودیت‌های کرونایی، با هماهنگی سازمان صداوسیما، ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی)، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارتباطات، تسهیلات بیشتری مانند صدور مجوز پخش زنده مراسم عزاداری و ترافیک رایگان در فضای مجازی به هیئت‌های فاطمی داده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به موفقیت خیمه‌های رسانه‌ای در محرم امسال، بر استمرار استفاده هر چه‌بهتر از این فضا و تنظیم‌گری محتوایی آن تأکید کرد.

امامیان، رئیس ساترا نیز با اشاره به وظایف این سازمان مانند حفاظت از مرز‌های رسانه‌ای، افزایش کیفیت محتوای ایرانی اسلامی در فضای مجازی، حفظ مرجعیت رسانه ملی، شکستن انحصار فضای مجازی، دفاع از حقوق کاربران و لزوم ورود به حوزه رسانه‌های خبری به ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ماهه اخیر که بعد از سومین جلسه این کمیسیون که نهم آذر برگزار شده بود، پرداخت.

امامیان از ورود به حوزه نظارت بر سریال‌های شبکه نمایش خانگی خبر داد و اعلام و اعمال اصلاحات و دسترسی به گردش مالی ساخت سریال‌ها را اولین گام موفق ساترا برشمرد.

وی به همکاری پلتفرم‌های داخلی با رسانه ملی اشاره کرد و گفت در جریان فینال لیگ قهرمانان آسیا که هفته گذشته برگزار شد، رسانه ملی و فضای مجازی مکمل هم شدند و حدود ۱۰ میلیون نفر در فضای مجازی این دیدار را تماشا کردند. از این آمار، شش میلیون نفر از آن‌ها از بستر تلوبیون استفاده کردند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.