سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزبانی ایران در هندبال آسیا دست به دست شد/ ضربه جدی کرونا به ورزش ایران

میزبانی رقابت‌های هندبال جوانان آسیا به دلیل مسائل مختلف از کشورمان به احتمال زیاد گرفته خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام یک منبع آگاه، کنفدراسیون هندبال آسیا نامه‌ای را مبنی بر احتمال لغو میزبانی ایران  برای رقابت‌های هندبال جوانان آسیا برای فدراسیون کشورمان ارسال کرده است. کشور‌های عربی در تمام این دوران رایزنی‌های لازم را برای گرفتن میزبانی از ایران انجام داده اند.   از طرفی گویا در این نامه علت لغو  میزبانی ایران، قرمز بودن شرایط کرونا در کشورمان است.

 طبق شنیده‌ها گفته می شود که کنفدراسیون هندبال آسیا برای این میزبانی ایراداتی را به ایران وارد کرده است. از جمله ایراداتی که در این نامه قید شده به شرح زیر است:

  • امکانات ضعیف سالن میزبان از جمله کف پوش، رختکن و...
  • تائید نشدن اصول بهداشتی ارسالی از سوی ایران برای کنفدراسیون آسیا 
  • قرمز بودن وضعیت کرونا در شهر شیراز 
  • فاصله ۳۰ کیلومتری سالن مسابقات از شهر 
  • نبود شرایط مناسب برای پخش زنده 
  • ابتلا به کرونای  بازیکنان لیگ برتری

قرار بود پس از سال‌ها  ایران در هندبال، میزبانی رقابت‌های آسیایی جوانان را بر عهده بگیرد. در صورت از بین رفتن میزبانی ایران میانگین هزینه اعزام تیم ملی هندبال کشورمان برای حضور در رقابت‌های هندبال آسیا حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است. این مبلغ با توجه به متغیر بودن وضعیت ارزی برای فدراسیون هندبال بسیار زیاد خواهد بود.

همچنین  فدراسیون هندبال کشورمان این روز‌ها به دنبال جذب مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان است و ارز برای این فدراسیون مهم تلقی می شود. شاید تغییر میزبان، فرصت حضور را از تیم ملی جوانان  ایران بگیرد.

برخی علیه هندبال شطینت می کنند

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال  در گفت وگو با خبرنگار ما گفت:  کنفدراسیون هندبال آسیا نامه‌ای را به ما ارسال کرده و در این نامه گفته شده است که کشور‌های آسیایی طی نامه‌ای اعلام کرده اند که به علت وضعیت قرمز کرونا در ایران  حضور پیدا نمی کنند. هیئت اجرایی کنفدراسیون آسیا تصمیم گرفته است که برای میزبانی تصمیم جدیدی را بگیرد. تاکنون به غیر از این نامه، نتیجه جدیدی به ما اعلام نشده است.

او بیان کرد: نامه کنفدراسیون آسیا ۴ خط بوده است و  برخی به دنبال شیطنت  و ایجاد حاشیه برای ما هستند. در متن نامه فقط به پاندومی کووید ۱۹ و مخالفت حضور برخی کشور‌های آسیایی با وجود کرونا در ایران اشاره شده است. در این نامه اصلا به امکانات ضعیف  ایران اشاره نشده است.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه عنوان کرد: ما در شهر شیراز بهترین امکانات را برای این مسابقه فراهم کرده ایم.  فدراسیون هندبال آسیا علاقه خود را برای میزبان بود ایران در این نامه اعلام کرده است. مطمئن باشید اگر کنفدراسیون هندبال آسیا علاقه‌ای به میزبانی ایران نداشت از ابتدا میزبانی را به ایران نمی‌دادند. هندبال آسیا به ما اعتماد داشت و ما از لحظه به لحظه آماده سازی سالن  مسابقه برای آن‌ها گزارش ارسال کرده ایم.

او در ادامه عنوان کرد: ما پیگیری‌های لازم را از طریق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان انجام داده ایم. با تمام توان به دنبال کسب بهترین نتیجه هستیم. ما برای گرفتن میزبانی رقابت‌های هندبال جوانان آسیا رایزنی‌های زیادی انجام دادیم تا در نهایت موفق شدیم. حدود یک ماه برای آماده کردن شرایط میزبانی تلاش کردیم. کمیته مالی المپیک و دستگاه‌های اجرایی و اداره کل ورزش استان فارس زحمات زیادی کشیده اند. 

پاکدل در پایان اظهار کرد: ویروس کرونا تمام برنامه ریزی‌های ورزش را بر هم زده است. ما منتظر نتیجه نهایی فدراسیون هندبال آسیا هستیم.

قرار بود امروز کمیته ملی المپیک رایزنی‌های لازم  را با کنفدراسیون هندبال آسیا انجام بدهد و همچنان باید منتظر نتیجه نهایی بود. باید در نظر گرفت که این میزبانی فرصت ویژه و مهم برای ورزش ایران محسوب می‌شد و از دست دادن آن می‌تواند لطمه‌های جبران ناپذیری را به هندبال کشورمان وارد کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.