سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمستانی امن برای حیات وحش در پناه همراهی مردم با حفاظت محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با بارش برف و سرمای شدید هوا و نزدیک شدن اجباری حیات وحش به زیستگاه انسان، شهروندان مراتب را به حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با شروع فصل زمستان، به علت سرما و بارش برف در ارتفاعات، وحوش برای پیدا کردن غذا به مناطق پایین‌تر و باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی یا مناطق مسکونی نزدیک می‌شوند.

او افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان نباید باعث آزار و اذیت و سلب امنیت آن‌ها شوند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: برخی حیات‌وحش گیاه خوار برای تغذیه از بقایای گیاهی خشک شده و باقی‌مانده محصولات کشاورزی به سمت مناطق زراعی یا مسکونی حرکت می‌کنند لذا مردم از غذا دادن به صورت دستی به حیات وحش خودداری کنند.

او گفت: تغذیه دستی حیوانات وحشی موجب برهم‌زدن روال زیست طبیعی آن‌ها می‌شود، و تغذیه نامناسب حیوانات می‌تواند حتی سبب از بین رفتن آن‌ها شود.

احمدی در پایان از شهروندان خواست: از هرگونه علوفه دهی یا ریختن پسماند غذایی برای حیات وحش بدون هماهنگی با محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی به‌طور جدی خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد سودجو که قصد شکار، زندگیری یا تله‌گذاری برای حیات وحش را دارند، موارد تخلف را به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ یا تلفن ۰۳۸۳۲۲۲۳۵۷۲ گزارش دهند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.