سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدائیان مطرح کرد؛

یکی از ویژگی‌های سند تحول، شفافیت است/ صدور سند برای ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از ویژگی‌های سند تحول شفافیت است که در این راستا تا تمام گزارش‌های مربوط دستگاه‌های اجرایی در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های سند تحول، شفافیت است، اظهار کرد: هم شفافیت در درون دستگاه قضایی و هم شفافیت در برون دستگاه قضایی یکی از ویژگی‌های سند تحول شفافیت است.

او افزود: در این سند تاکید شده تا تمام گزارش‌های مربوط دستگاه‌های اجرایی [نحوه تخصیص ارز، نحوه واگذاری‌ها، صادرات و واردات]در راستای ایجاد شفافیت در اختیار مردم قرار گیرد.

خدائیان با اشاره به اینکه در درون دستگاه قضایی شفافیت به‌عنوان یک اولویت مهم درنظر گرفته شده است؛ گفت: به‌عنوان مثال کسی که به‌عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته و از خانه‌اش بازرسی صورت می‌گیرد باید تصویربرداری شود تا اگر حقی ازکسی ضایع شد قاضی بتواند تشخیص دهد که ضابطین مقررات را رعایت کرده‌اند یا خیر؛ جریان رسیدگی باید ضبط شود، آرای دادگاه‌ها باید در معرض دید عموم مردم قرار بگیرد و جلسات دادگاه باید علنی باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه خدماتی که به مردم ارائه می‌شود باید سیستمی و هوشمند باشد؛ تصریح کرد: حتی جریان محاکمات و بازرسی‌ها هم می‌تواند به‌صورت ویدئوکنفرانس و الکترونیکی انجام شود و ما تمام فرایند‌های اجرای اسناد را الکترونیکی کرده‌ایم.

خدائیان ادامه داد: ابلاغ و اخطار‌ها نیز همه به‌صورت الکترونیکی هستند و یکی از محور‌های طرح تحول به حمایت از مالکیت مشروع اختصاص دارد.

او گفت: قانونی تحت عنوان قانون ساماندهی ساختمان‌ها و اراضی روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است؛ روستا‌هایی که املاکشان فاقد سند مالکیت است، وظیفه برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده است و این نهاد مکلف است نقشه‌برداری و تفکیک کند و ما به روستاییان سند ارائه کنیم.

خدائیان مطرح کرد: روستاییان باید این موضوع را مطالبه کنند و ما هم آمادگی داریم در اسرع وقت نسبت به صدور سند اقدام کنیم؛ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم که غالبا اسنادشان مشاعی است و همین زمینه اختلافات را فراهم کرده است.

او عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را در این بخش کند تا بتوانیم در اسرع وقت سند مردم را در اختیارشان بگذاریم و ما آماده‌ایم ظرف یک سال سند تمام زمین‌های کشاورزی را در اختیار روستاییان قرار دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.