معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: عدم اعلام انتشار ویروس کرونای انگلیسی از جانب اروپاییان نقض حقوق بشراست و اجازه ندادند محدودیت‌ها اعمال شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: حقوق بشر یکی از ابزار‌ها برای مدیریت روابط بین کشور هاست، حقوق بشر نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند و دلیل آن این است که غربی‌ها دوگانه برخورد می‌کنند.حقوق بشر از طرف غربی به این معنی است که یا غربی است یا بتواند حقوق غربی‌ها را تعریف کند.

باقری با بیان اینکه غربی‌ها ساز و کار بین المللی زیادی دارند و نقش موثری در تدوین قوانین دارند، ادامه داد: آنها نگاه خود را غلبه می‌دهند، هم جنس بازی را به عنوان شاخص حقوق بشری مطرح می‌کنند چرا که ابزار امکانات و ظرفیت هایش را دارند. ترامپ چندین بار اعتراف کرده ۷ هزار میلیارد تومان در غرب آسیا هزینه کردند اما هیچ دستاوردی نداشته است. در کنار این هزینه کرد، میلیون‌ها انسان مصدوم و مجروح شدند و فقط بحث مالی برای ترامپ مهم است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه  افزود: اوباما زمانی که سیاست تغییر را پیش گرفت، می‌گفت هزینه‌های ما در عراق بیش از منافع ماست. یکی از بحث‌های غربی‌ها درخصوص کسانی که در ایران در دستگاه قضایی تحت دادرسی به مجازات محکوم می‌شوند این است که، چون پاسپورت کشور غربی دارند باید حساب جداگانه‌ای برای او باز کرد و امتیاز بیشتری به آن داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی انقلاب، کاپیتالاسیون بود و آن‌ها نیز همین روند را می‌خواهند ادامه داشته باشد، گفت: معیار و ملاک آن‌ها در خصوص رفتار‌های حقوق بشر خودشان هستند. مردم و جوانان به میدان آمدند درعرصه‌های مختلف و توانستند نقش آفرینی کنند. تحریم‌های حداکثری مجازات کسانی است که می‌خواهند بدون غربی‌ها پیشرفت کنند.

باقری با اشاره به اینکه زمانی که صدام به ایران حمله کرد غربی‌ها کمک نظامی به او کردند و سلاح  شیمیایی به او فروختند، ادامه داد: کاربرد بمب شیمایی مسئله مهمی است. شورای امنیت هیچ دخالتی در بحث جنگ نمی‌کند و قرار می‌شود شورای امنیت سازمان ملل موضوع را بررسی کند و بیانیه‌ای صادر کند به این بیانیه رای منفی داده می‌شود.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: یک ایرانیِ زندانی را در یک کشور اروپایی لخت مادرزاد می‌کردند و خود را انسان‌هایی می‌دیدند که همه موارد حقوق بشر را رعایت می‌کنند. یکی از بحث‌های اساسی که دنبال می‌شود این است که از اروپایی‌ها پیگیری می‌کنیم که گزارشگر جمهوری اسلامی برود و صیانت زندانیان را گزارش کنند.


بیشتر بخوانید


وی درباره عدم اعلام انتشار ویروس کرونای جدید انگلیسی از جانب این کشور، گفت: اجازه ندادند محدودیت‌ها اعمال شود. همچنین از لحاظ حقوق بشر، دارو نمی‌تواند تحریم شود و دارو و غذا تحریم ناپذیر است، ولی اروپایی‌ها این امر را انجام دادند. آن‌ها معتقد اند دارو را تحریم نکردیم، ولی زمانی که نقل و انتقال پول را تحریم کردند دارو نیز تحریم می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه تحریم‌های امریکا به سقف خودش رسیده است و آن‌ها صادرات نفت ما را صفر کردند، افزود: ولی نتایج مد نظر آن‌ها حاصل نشده است و استفاده افسارگسیخته تحریم‌ها مشروعیت آمریکایی‌ها را مخدوش کرده است، آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد مذاکره هستند و مجبور هستند برخی از تحریم‌ها را بردارند، اما در نظر دارند با عقب کشیدن ایران این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
خواهشا پیگیری کنیدر سازمان ملل
اونها استاد هوچی گری هستند
دنیا رو بر علیهشون بشورونیم
آخرین اخبار