سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرسوده بودن ۳۵ پاساژ شهر کرمانشاه

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به فرسوده بودن ۳۵ پاساژ شهر کرمانشاه، گفت : این اماکن ایمنی چندانی ندارند و هر آن ممکن است حادثه آتش سوزی در آن‌ها رخ دهد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آتشپاد غلامرضا رضایی مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به فرسوده بودن ۳۵ پاساژ شهر کرمانشاه، گفت : این اماکن ایمنی چندانی ندارند و هر آن ممکن است حادثه آتش سوزی در آن‌ها رخ دهد و کاری هم از دست ما ساخته نیست، جز اینکه مرتب اخطار و هشدار بدهیم.

او با اشاره به فعالیت ۲۶۱ نیرو در آتشنشانی کرمانشاه گفت : این افراد در بخش‌های ستادی و عملیاتی مشغول فعالیتند.

او با اشاره به کاهش میانگین سنی آتشنشانان کرمانشاه در پی جذب نیرو‌های جدید افزود: در سال‌های گذشته میانگین سنی آتشنشانان کرمانشاه بسیار بالا و حدود ۴۵ سال بود و عملا عمده نیرو‌ها برای کار عملیاتی مناسب نبودند، اما با پیگیری‌های شهردار کرمانشاه زمینه جذب ۱۰۰ نیروی جدید در آتشنشانی کرمانشاه مهیا شد.

او افزود: این تعداد نیرو از اردیبهشت امسال به بدنه آتشنشانی اضافه شدند که علاوه بر رفع کمبود نیرو، میانگین سنی آتشنشانان کرمانشاه را به حدود ۳۰ سال رساند.

پله ۶۲ متری می‌خواهیم/ ۱۰ ایستگاه دیگر نیاز داریم

رضایی با اشاره به وضعیت خوب آتشنشانی کرمانشاه از حیث تجهیزات، گفت: سال ۱۳۹۵ حدود هشت میلیارد تومان تجهیزات از جمله ۱۴ دستگاه خودروی عملیاتی متشکل از خودرو‌های اطفاء حریق و امداد و نجات برای آتشنشانی کرمانشاه خریداری شد که همین امر موجب شده در حال حاضر از حیث تجهیزات مشکلی نداشته باشیم.

او افزود: تنها مشکل در بحث تجهیزات با توجه به احداث ساختمان‌های بلند در شهر کرمانشاه، تامین پله ۶۲ متری است که تامین آن نیازمند ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل آتشنشانی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر شهردار کرمانشاه مکاتباتی انجام داده، چرا که قرار است کلانشهر‌های کشور در این زمینه سهمیه بگیرند.

او افزود: در حال حاضر پله ما تا حدود ۳۲ متر ارتفاع دارد. البته پیش از این پله ۵۲ متری داشتیم که متاسفانه در اغتشاشات سال گذشته توسط یک عده آشوبگر به آتش کشیده شد.

رضایی با اشاره به وجود یازده ایستگاه آتشنشانی در شهر کرمانشاه گفت: در کلانشهر کرمانشاه با توجه به وسعتی که دارد، حداقل به ۱۰ ایستگاه دیگر نیاز داریم تا بتوانیم پوشش خوبی در سطح شهر داشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی یک ایستگاه در شهرک جهاد هستیم که کار‌های مقدماتی آن انجام شده و به محض گرفتن اعتبار راه اندازی آن را شروع می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه ادامه داد: تلاش داریم تا سالانه یک یا دو ایستگاه راه‌اندازی کنیم تا از این طریق بتوانیم کمبود‌ها را جبران کنیم.

۵ دقیقه‌ای سر صحنه حوادث می‌رسیم

او به برخی مشکلات پیش روی نیرو‌های آتشنشانی اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین این مشکلات بحث ترافیک شهر کرمانشاه بویژه در بافت مرکزی شهر است، اما با وجود این معضل بازهم میانگین زمان رسیدن نیرو‌های آتشنشانی سر صحنه حوادث حدود پنج دقیقه است که مطابق با استانداردهاست.

او افزود: اگر ایستگاه‌های بیشتری در شهر راه اندازی شود، قطعا میانگین زمان حضور نیرو‌های آتشنشانی از این هم کمتر خواهد شد.

رضایی گفت: اگر خط ویژه‌ای برای نیرو‌های امدادی در معابر اصلی شهر باشد، نیرو‌های آتشنشانی با سرعت بیشتری به محل حادثه خواهند رسید .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.