سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید وزیر میراث فرهنگی از مرمت امامزاده حسین (ع) قزوین

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از طرح مرمت بنای امامزاده حسین قزوین دیدن کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در بازدید از طرح مرمت بنای امامزاده حسین قزوین در جریان آخرین اقدامات مرمتی انجام شده بر روی بنای قرار گرفت.

مونسان با اشاره به اینکه مرمت امامزاده حسین (ع) یکی از طرح‌های نمونه در کشور و به لحاظ فنی بسیار سخت و پیچیده است، افزود: میراث فرهنگی استان قزوین به خوبی از عهده مرمت آن برآمده و توانسته است اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بقعه امامزاده حسین (ع) قزوین مربوط به دوران صفویه و آسیب‌های جدی دیده است، اضافه کرد: در پروژه‌های سازه‌ای و روز کشور، این دست از پروژه‌ها بسیار پیچیده به نظر می‌رسد چراکه در اماکن تاریخی با سازه‌های آجری، استفاده از تکنولوژی روز برای مرمت بسیار سخت خواهد بود.

مرمت بنای امامزاده حسین (ع) قزوین به طور مشترک از سوی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: تکمیل مرمت این بنا به ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

مرحله جدید مرمت بنای این امامزاده شامل پشت بام، بدنه و گنبد و استحکام بخشی بنا از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

بقعه امامزاده حسین (ع) فرزند هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت شاخص‌ترین مکان زیارتگاهی استان قزوین به شمار می‌رود و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

بنای این امامزاده در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است و تزیینات بقعه امامزاده حسین (ع) از جمله منبت کاری، گچبری و آینه‌های مربوط به آن از شاهکار‌های معماری ایرانی اسلامی به شمار می‌رود.
انتهای پیام/.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.