سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان بروز تجمعی کرونا به هزار و ۷۳۶ نفر رسید

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در استان به هزارو ۷۳۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شاخص مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان همچنان بر روی عدد ۴.۹ درصد باقی مانده است.

او افزود: آمار ابتلا و به تبع آن آمار مرگ و میر ناشی از آن کاهش مطلوبی را داشته است، اما همچنان وضعیت نا پایدار و شکننده است که در صورت نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال خیز دوباره آمار‌ها را خواهیم داشت.

شریف زاده با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان ناشی از حضور در دورهمی‌ها بوده است، تصریح کرد: میزان بروز تجمعی کرونا در استان به عدد هزار و ۷۳۶ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده این در حالی است که ۳۳۴ واحد از آمار کشوری بالاتر هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا محدودیت‌های منع تردد علاوه بر شهرستان‌های نارنجی در تمامی شهرستان‌های استان نیز اعمال می‌شود.

ترخیص ۱۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی مساعد

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۸ بیمار جدید شامل ۳ بستری و ۵ سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۱ نفر در قاین، ۲ نفر در طبس، ۳ نفر در نهبندان و ۲ نفر در درمیان بودند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۶۸ نفر کرونا مثبتند.

او ادامه داد: از این تعداد ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۹ نفر وخیم است.


بیشتر بخوانید


شریف زاده تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۴۱ بیمار شامل ۱۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: با ثبت ۲ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به ۷۱۰ مورد رسید.

تا روز گذشته ۳۳ هزار و ۳۹۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴ هزار و ۳۵۰ بیمار شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.