سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالمهدی: از روی انگشتر فهمیدم که شهید سلیمانی ترور شده است

نخست‌وزیر سابق عراق گفت در تصاویر صحنه ترور شهید سلیمانی انگشتری بود که از روی آن به این نتیجه رسیده است که این انگشتر، انگشتر شهید سلیمانی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العهد، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر سابق عراق در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیونی در برنامه مستند موسوم الرحلة الأخیرة (آخرین سفر) اعلام کرد صبح روزی که شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران ترور شد، با او قرار ملاقات داشته است.

نخست‌وزیر سابق عراق گفت: حدود‌های ساعت یک بود که خبرها درباره حمله هوایی آمریکایی‌ها به ایرانی‌ها در نزدیکی‌های فرودگاه بغداد منتشر می‌شد. کسی که من را از خواب بیدار کرد، برادر کاظمی، نخست‌وزیر کنونی بود.


بیشتر بخوانید:


عبدالمهدی ادامه داد: شک و احتمالاتی که هدف چه کسانی هستند وجود داشت، ولی می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد؛ چراکه ساعت ۸:۳۰ صبح با هم قرار ملاقات داشتیم. قرار بود با هم صبحانه بخوریم. همین‌جایی که الآن هستیم.

عادل عبدالمهدی اعلام کرد: نزدیک ساعت یک بامداد بود که کاظمی تماس گرفت و گفت که حادثه‌ای اتفاق افتاده، ولی مشخص نبود که شهید سلیمانی در هواپیمای دمشق-بغداد بود یا نه.

نخست‌وزیر سابق عراق افزود: تصاویری از خودروی هدف قرار داده شده در حال رسیدن به دستم در گوشی بود و من با سفارت ایران در بغداد تماس گرفتم و از آن‌ها در این باره توضیح خواستم، آن‌ها هم جوابی نداشتند.

عبدالمهدی گفت: سپس تصاویری رسید. در این تصاویر، تصویری بود که در آن انگشتری وجود داشت. شخصاً به این نتیجه و تشخیص رسیدم که این انگشتر، انگشتر شهید سلیمانی است.

ائتلاف پارلمانی فتح خواهان تحقیق و بازجویی از حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین این کشور به‌دلیل اظهارات اخیرش در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی شد.

تروریست‌های آمریکایی در ۳ ژانویه سال گذشته با هدف قرار دادن وسایل نقلیه سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و ابو مهدی المهندس آن‌ها را همراه با همراهانشان ترور کردند. این عمل تروریستی با فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد و پنتاگون مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی آمریکا موجی از محکومیت مقامات و جنبش‌های سراسر جهان را به دنبال داشت و اعتراضات خشمگین مردم را در تقبیح این عمل شنیع به‌راه انداخت.

گروهی از مردم عراق در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اعتراض به این عمل شنیع در پایتخت این کشور تجمع کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.