سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوشگر سولار اوربیتر امروز وارد مدار زهره می شود

اطلاعات منتشر شده از آژانس فضایی اروپا نشان می‌دهد کاوشگر سولار اوربیتر امروز از کنار سیاره زهره رد می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر سولار اوربیتر در حال نزدیک شدن به سیاره خورشید است و در مسیر رسیدن به این سیاره از کنار سیاره زهره عبور می‌کند. این کاوشگر قرار است با نزدیک شدن به خورشید، بخش مهمی از اطلاعات مجهول درباره این سیاره را کشف کند. سولار اوربیتر با استفاده از نیروی گرانش موجود در سیاره زهره به خورشید نزدیک می‌شود و به طور همزمان مدار خود را طوری تنظیم می‌کند که این ستاره از زاویه جدید و تازه‌ای قابل مشاهده باشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده نزدیک‌ترین فاصله این کاوشگر تا خورشید امروز و در ساعت ۱۲:۳۰ اتفاق خواهد افتاد و سولار اوربیتر در این حالت حدود ۴۷۰۰ مایل با ابر‌های بالای زهره فاصله می‌گیرد. بر اساس اعلام آژانس فضایی اروپا، کاوشگر سولار اوربیتر این کاوشگر هیچ تصویری از زهره تهیه نمی‌کند چرا که جهت دوربین این کاوشگر باید به سمت خورشید بماند و تصویر برداری از زهره برای این کاوشگر برنامه ریزی نشده است.

علت ورود سولار اوربیتر به زهره

گفتنی است؛ ورود این کاوشگر به زهره بی دلیل نیست و کاوشگر سولار اوربیت از گرانش موجود در زهره برای تغییر مدار خود استفاده خواهد کرد، علاوه بر این برخی از ابزار‌های موجود در کاوشگر سولار اوربیت ذرات محیطی، پلاسما و ذرات مغناطیسی موجود در زهره را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در حال حاضر فاصله این کاوشگر تا زمین حدود ۱۵۰ میلیون مایل اعلام شده است و زمان ارسال این کاوشگر به فضا نیز فوریه سال ۲۰۲۰ بود. علاوه بر این پیش بینی می‌شود کاوشگر سولار اوربیت در سال ۲۰۲۵ بتواند اولین تصاویر جدید از سیاره خورشید را ثبت و به زمین ارسال کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.