سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در مراغه ایجاد می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت:شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدعلی موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت:با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های مناسب کشاورزی مراغه و با پیگیری‌های نماینده مجلس و موافقت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی این شهرک تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

اوافزود: هم اکنون بسیاری از واحد‌های تولیدی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر ضرورت ایجاد شهرک صنایع تبدیلی و غذایی را در این شهرستان بیش از پیش ضروری کرده است.

او اضافه کرد: تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن میوه و بیش از ۳۰۰ هزار تن سیب، این شهرستان را به قطب تولید محصولات کشاورزی تبدیل کرده لیکن هم اکنون با کمبود صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری این محصولات مواجه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: با وجود سردخانه‌های متعدد نگهداری میوه، نیاز به ایجاد واحد‌های تولید فرآورده‌های کشاورزی و بسته بندی در این شهرستان احساس می‌شود.

موسوی افزود: براین اساس، اولویت سرمایه گذاری در این شهرستان باید در صنایع تبدیلی بوده و باید سالانه بیش از ۱۰ درصد از تولیدات کشاورزی در صنایع تبدیلی به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده مناسب و صادراتی تبدیل شود.

او اضافه کرد: احداث و ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی می‌تواند فرصتی بزرگ برای اشتغال زایی و رونق تولید و صادرات در منطقه باشد که باید با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، این امر تسریع شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.