سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم بیش از هر زمان به انجام حرکات ورزشی نیاز دارند

استاندار اردبیل گفت: مردم روزگار کنونی بیش از هر زمان دیگر نیاز به انجام حرکات ورزشی دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست شورای عالی ورزش استان اردبیل گفت: شیوه زندگی کنونی به گونه‌ای است که افراد جامعه را ناخودآگاه به نشستن، سکون و پرهیز از فعالیت‌های بدنی سوق می‌دهد و ادامه این روند هزینه‌های فراوانی متوجه سلامت جامعه می‌کند.

او بیان کرد: به لحاظ همه‌گیری کرونا در زمان کنونی بسیاری از خانواده‌ها به خانه‌نشینی وادار شده‌اند و این موضوع نیز ضروت تامین زمینه لازم برای انجام ورزش و حرکات بدنی در منازل را دوچندان کرده است.

بهنام جو ادارات را یکی از مراکزی دانست که مدیران آنها با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند نسبت به انجام حرکات ملایم بدنی کارمندان در ساعاتی خارج از وقت اداری اقدام نمایند و به نوعی با تعیین تشویق‌هایی، کارکنان را به این امر سوق دهند.

او با اشاره به اینکه کارهای خوبی برای تامین مکان‌هایی جهت انجام ورزش‌های همگانی در طول چند سال اخیر در استان انجام شده، افزود: مکان‌هایی مانند دریاچه تفریحی شورابیل در اردبیل با زیرپوشش قرار دادن درصدی از جمعیت این شهر به عنوان نمادی برای چنین فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود و برای جا انداختن این فرهنگ در جامعه نیاز به کارهای فرهنگی و عملی زیادی است.

استاندار اردبیل در ادامه وجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سیاحتی و طبیعت‌گردی در استان را به عنوان قابلیت مناسب برای کشاندن مردم به طبیعت برای کمک به سلامت افراد دانست.

او افزود: در کنار افرادی که به شکل حرفه‌ای به انجام بعضی از فعالیت‌های ورزشی مانند کوهنوردی و قایقرانی می‌پردازند، می‌توان با ایجاد امکانات و تپه‌های کم‌شیب در کنار مراکز تفریحی و طبیعت‌گردی خانواده‌ها و افراد عادی را نیز به انجام فعالیت‌های ملایم کوهپیمایی تشویق کرد.

بهنامجو همچنین از مدیران ذیربط خواست تا با توجه به محدودیت انجام عملیات ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در تابستان با تهیه نقشه و تامین مصالح مناسب نسبت به ساخت پناهگاه و جان‌پناه ضلع جنوبی کوه سبلان اقدام شود.

او یادآوری کرد: ایجاد مسیر صعود جدید ازطریق ضلع جنوبی در منطقه آلوارس به سبلان هیچ لطمه‌ای به رونق فعالیت‌های کوهنوردی در مشگین‌شهر و صعود از ضلع شمال‌شرقی آن نمی‌زند چرا که مشگین‌شهر با جاذبه‌ها و ویژگی‌های طبیعی منحصر بفرد همواره به عنوان منطقه مهم پذیرش کوهنوردان و گردشگران باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.