سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصفیه خانه فاضلاب شازند و فراهان، طرح‌های اولویت دار

طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب شازند و فراهان با اولویت تعیین شده پیگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  نشست اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان مرکزی با دستور کار بررسی آلایندگی‌های نیتراتی و میکروبی آب شرب شهری و روستایی و مدیریت پسماند‌های حیوانی در روستا‌ها برگزار و مقرر شد طرح‌های تصفیه خانه شازند و فراهان با اولویت پیگیری شوند.

سجادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در این نشست گفت: در این نشست مقرر شد شرکت آب و فاضلاب بعنوان متولی تامین آب شرب سالم، پروژه‌های اولویت دار را مشخص کند و ۲ پروژه احداث تصفیه خانه در شهرستان شازند و فراهان را بعنوان اولویت تعیین شده پیگیری کند.

سجادی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات، نیاز است شرکت آب و فاضلاب برای اجرای طرح‌های خود تدابیر لازم برای سرمایه‌گذاری را از راه‌های مختلف دنبال کند تا این پروژه‌ها هرچه زودتر در مدار بهره برداری قرار گیرد.

او اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع سلامتی مردم، بحث کیفیت آب و فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌ها باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر ساکنین روستا‌ها با پرورش دام سرو کار دارند امکان طراحی برنامه برای دفن بهداشتی همه روستا‌ها در یک دوره زمانی وجود ندارد مقرر شد دفن اصولی پسماند‌های حیوانی در روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: مقرر شد دفن اصولی و بهداشتی پسماند‌های حیوانی و دامی به عنوان یک اولویت جدی در دستور کارقرار گیرد و روستا‌هایی که منابع آب آن‌ها به دلیل دفن غیربهداشتی پسماند‌های حیوانی در معرض تهدید هستند و یا روستا‌هایی که حجم پسماند آن‌ها بالا است، مورد ارزیابی قرار گیرند و دفن پسماند‌ها با مدیریت شورا‌ها و دهیاری‌ها و نظارت فرمانداری‌ها انجام شود.

سجادی با اشاره انتخاب تفرش به عنوان شهر بدون دخانیات تصریح کرد: گفت: باید تلاش شود تا این مهم در همه شهر‌های استان محقق شود که نیاز به عملیات میدانی ندارد و بایستی کار‌های فرهنگی از جمله جمع آوری قلیان‌ها در سفره خانه‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تصفیه خانه شهرجدید مهاجران