سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

بیش از ۲۲ هکتار از اراضی ملی در سطح چهارمحال و بختیاری از دست متصرفین خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طی دو ماهه آبان و آذر سال جاری با تلاش یگان حفاظت، کارشناسان حقوقی اداره کل و هماهنگی با مرجع قضایی و نیرو‌های انتظامی ۲۲ هکتار و ۱۲۹ متر از اراضی ملی در سطح استان از دست متصرفین خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

حسینی افزود: این حجم عملیات در قالب هشت مأموریت اجرای حکم رفع تصرف و دو مورد اجرای دستور دادستان در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، فارسان، اردل، بروجن و کوهرنگ اجرا شده است.

او ادامه داد: ارزش ریالی مجموع اراضی رفع تصرف شده ۲۰۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال برآورد شده است که ۱۸۵ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال مربوط به رفع تصرف اراضی در آبان‌ماه و ۱۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال مربوط به آذرماه است.


بیشتر بخوانید


معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه به ضرورت دقت در زمان خرید املاک و تنظیم قول‌نامه‌ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از افراد از طریق تنظیم قول‌نامه ملکی را خریداری می‌کنند و مشخص می‌شود آن ملک، جزو اراضی ملی و دولتی است و بنابراین علاوه بر ضرر مالی، مجبور به پرداخت خسارت نیز می‌شوند؛ به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، لازم است شهروندان در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مورد نظر، نسبت به استعلام از سازمان‌های مربوطه اقدام کنند.

به گفته حسینی؛ شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت استان گزارش دهند تا در اسرع وقت با اقدام قانونی نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع متصرفین اقدام شود.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.