سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش چشمگیر تعداد فوتی‌های کرونا در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در این استان کاهش چشمگیری داشته و در یک ماه گذشته به صورت میانگین روزانه به ۱.۵ نفر کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا بیان کرد: در نتیجه اعمال محدودیت‌های کرونایی دو هفته اول آذر، اکنون تعداد  فوتی‌های کووید ۱۹ در این استان کاهش چشمگیری داشته، به طوری که در سه روز اخیر هیچ مرگ ناشی از کرونا گزارش نشده‌است.

او ادامه داد:میزان مرگ و میر در یک ماه گذشته به صورت میانگین روزانه به ۱.۵ نفر کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: براساس بررسی‌ها، این استان اکنون در زمینه میزان بستری و مرگ و میر در پایین‌ترین رده کشور قرار دارد.

کشمیری همچنین با اشاره به کاهش بیماران ورودی‌ و بستری‌های مبتلایان کرونا، عنوان کرد: تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌های استان به ۲۰ نفر در روز رسیده‌ است در حالی که این آمار در آبان به بیش از ۷۰ نفر نیز رسیده بود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: اگرچه آمار‌های ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کاهش یافته است، اما هنوز به میزان اردیبهشت که وضعیت استان در حد سفید بود، نرسیده‌است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد روند بستری افراد مشکوک به کرونا نیز در استان کاهش یافته و میزان بستری در بیمارستان‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر به کم‌تر از دو نفر رسیده است که انتظار می‌رود هفته آینده این میزان کاهش یابد.

کشمیری گفت: همچنین روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر تست می‌شوند و کمتر از ۱۰ درصد تست آن‌ها مثبت می‌شود.

موج جدید کرونا در کنگان و عسلویه نداشتیم

او افزود: کنگان و عسلویه با وجود جمعیت کارگری به اوج تابستانه به دلیل رعایت اصول بهداشتی از سوی کارگران و شرکت‌های مستقر در منطقه، موج جدیدی نداشته است.

منتظر اوج زمستانه کرونا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: همچنان منتظر اوج زمستانه بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم، زیرا تاکنون با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی، اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم، بیماری کنترل شده‌است، اما با سرد شدن هوا و بسته شدن در‌ها و پنجره‌ها احتمال بازگشت بیماری وجود دارد در این زمینه نباید هیچ‌گونه عادی انگاری در این زمینه صورت گیرد.

کشمیری بیان کرد: برگزاری جشن‌های عروسی در تالارهای بزرگ با ۱۰۰ نفر جمعیت و در سالن‌های کوچک با ۶۰ نفر بهتر از برگزار شدن جشن‌های پرجمعیت در تالار‌های زیرزمینی است.

او درباره جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس که موجب نگرانی‌هایی شده‌است هم، گفت: این جهش زنگ خطر است که می‌تواند نگرانی زیادی را برای کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.