رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست با پرهیز از دورهم جمع شدن به ویژه در شب یلدا، اجازه ندهند دستاورد‌های یک ماه گذشته در کاهش بستری‌ها هدر برود.



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دکتر سعید کشمیری با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد عامل ابتلا به کرونا دورهمی‌ها بوده است، بیان کرد: کاهش چشمگیری در ورودی بیماران به بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه داشته‌ایم وخبر‌های خوبی می‌شنویم، اما این شرایط شکننده است و نباید به آمار ها دلخوش باشیم.

او ادامه داد: در آینده نزدیک موج سهمگین زمستانه را خواهیم داشت و از همین الان باید کار‌های پیشگیرانه را انجام دهیم و اجازه ندهیم دستاورد‌هایی که در یک ماه گذشته به علت محدودیت شدید رفت و آمد داشته‌ایم از دست بدهیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، از مردم خواست  از دیدن بزرگ‌تر‌ها و دورهم جمع شدن صرف نظر کنند تا بیماری منتقل نشود و دیدار‌ها را به پس از کرونا موکول کنند تا نتیجه محدودیت‌های اخیر باقی بماند.

فقط بوشهر نارنجی است

رنگ‌بندی جدید کرونایی نشان می‌دهد تعداد شهرستان‌های نارنجی کاهش یافته و از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، فقط شهرستان بوشهر نارنجی است و بقیه زرد هستند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تعداد شهرستان‌های با وضعیت نارنجی ازچهار به یک شهرستان کاهش یافته است.

کشمیری ادامه داد: در هفته گذشته شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و تنگستان در وضعیت نارنجی قرار داشتند، اما اکنون فقط بوشهر نارنجی است و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.

او بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد میزان رعایت اصول بهداشتی در استان بیش از ۹۰ درصد است.

کشمیری همچنین با تبریک روز پرستار، تاکید کرد: پرستاران در ۱۰ ماه گذشته به طور شبانه روزی در زمینه مبارزه با کرونا خدمات کم نظیری به مردم ارائه داده‌اند.

اصناف ساعت ۱۸ تعطیل شدند

واحدهای صنفی بوشهر نیز مانند دیگر نقاط کشور طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا امشب از ساعت ۱۸ کرکره‌ها را پایین کشیدند. تردد خودرو‌ها نیز از ساعت ۲۰ ممنوع شد.

فردا نیز مغازه‌ها باید از ساعت ۱۸ تعطیل کنند و خودرو‌ها نیز از ساعت ۲۰ تا ۴ بامداد به خیابان‌ها نیایند.

اتاق اصناف بوشهر از مردم خواسته در ساعات میانی روز خرید کنند، تا تراکم جمعیت در بازار رخ ندهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.