سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ کاهش ۱۵ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان طی روز‌های آتی از دادن‌ کود سرک به مزارع و باغات اجتناب کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پایداری جو همراه با آلودگی هوا خبر داد و گفت: تا روز چهارشنبه با افزایش و پایداری جو در کلانشهر‌ها آلودگی خواهیم داشت.

حقیقت از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر هفته به کشور خبر داد و گفت: تا اواخر وقت روز چهارشنبه این سامانه بارشی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و نوار غربی دریای خزر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: این سامانه روز پنج شنبه در اغلب مناطق کشور سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی سبب کاهش دما و بارش برف و باران می‌شود.


بیشتر بخوانید


او در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به احتمال وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان  و جنوب کرمان به گلخانه‌داران این مناطق توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

حقیقت ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به عشایر استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان توصیه می‌شود که به ارتفاعات نروند، همچنین زنبورداران مناطق غربی و مرکزی آمادگی داشته باشند که برای پایان هفته کندو‌های خود را در جایی دپو کنند.

او با اشاره به اینکه تاریخ کشت کلزا به پایان رسیده است، بیان کرد: کشاورزان استان‌های مختلف دیگر اقدام به کشت کلزا نکنند که احتمال خسارت وجود دارد.

به گفته این مقام‌مسئول، طی روز‌های آتی به سبب کاهش دما به کشاورزان توصیه می‌شود که به هیچ عنوان، کود سرک در مزارع و باغات داده نشود.

رشد ۱۱ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

او درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی متوسط بارش کشور ۶۵.۲ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶.۲ میلی متر و نسبت به دوره بلندمدت ۵۹ میلی متر بوده‌ است که این امر افزایش ۱۱ درصدی بارش نسبت به بلندمدت و کاهش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهند که بارش در استان‌های گلستان، گیلان، خراسان شمالی، هرمزگان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سمنان نسبت به دوره بلندمدت کاهش داشته است که امیدواریم در بارش‌های پیش رو برخی از این کمبود‌ها جبران شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.