مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و هوای سرد توصیه می‌شود که کشاورزان از هرس درختان اجتناب کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز بعدازظهر با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور از جمله استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، شمال غرب فارس، شمال بوشهر و خلیج فارس بارش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امشب دامنه بارش به اصفهان و قم کشیده می‌شود، افزود: از اواخر وقت امشب در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

حقیقت با بیان اینکه روز پنج شنبه بارش در غرب و جنوب غرب ضعیف و آرام می‌شود، گفت: روز پنج شنبه در قزوین، جنوب گلستان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، جنوب گلستان و شرق اردبیل بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین در این روز بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی کشور، در استان‌های جنوب استان کرمان و جنوب فارس سیلاب خواهیم داشت که به کشاورزان توصیه می‌شود مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

حقیقت افزود: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که هیچ گونه هرسی درختان مثمر و غیرمثمر را انجام ندهند، همچنین از مصرف کود ازوته امتناع کنند که احتمال خسارت وجود دارد.

به گفته حقیقت، با توجه به شرایط جوی به مرغداری‌های شرق، مرکز و مناطق جنوبی توصیه می‌شود که ترموسات واحد‌های خود را تنظیم کنند تا مشکلی پیش نیاید.

این مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش‌های کشور ۴۵.۶ میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل ۴۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۳۷.۸ میلی متر است که این امر رشد ۲۱ درصدی بارش نسبت به نرمال را نشان می‌دهد.

مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: علی رغم رشد ۲۱ درصدی بارش نسبت به نرمال، اما استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی و سمنان همچنان نسبت به نرمال کاهش بارش را دارند.

وی در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی‌نشان می‌دهد که در هفته‌های پایانی کشور همچنان دچار کمبود بارش خواهیم بود به طوریکه اعداد به نرمال و کمتر از نرمال می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار