سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس صمت استان همدان؛

افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالا‌ها و محصولات تولیدی در همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت:از ابتدای سال صادرات کالا‌ها و محصولات تولیدی در استان همدان ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا متین,رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به افزایش  ۱۸ درصدی صادرات کالا‌ها و محصولات تولیدی در استان همدان افزود: در این مدت ۳۳۹ هزار و ۱۵۶ تن کالا به ارزش ۸۹ میلیون و ۱۲۴ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

او ارزش محصولات صادراتی استان همدان در هشت ماه نخست سال گذشته را ۷۵ میلیون و ۴۹۷ دلار بیان کرد و اظهار داشت:کالا‌های صادراتی شامل انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، پتروشیمی، معدنی و صنایع دستی بوده که از طریق گمرک استان همدان به ۳۶ کشور در نقاط مختلف جهان ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان  با بیان اینکه مواد پتروشیمی و شیمیایی سهم ۵۵ درصدی در صادرات استان همدان دارند، گفت: صادرات این محصولات تولیدی در مجموع ۴۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار برای استان و کشور ارزآوری داشت.

متین بیان کرد: صادرات ۷۲ قلم تولیدات صنعتی و خوراکی استان همدان نیز در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۷۵ هزار دلار ارزش داشته که موتور کولرآبی، شیر خشک صنعتی، کلینگر خاکستری، سیمان سفید و رب گوجه فرنگی به ترتیب بیشترین و مهمترین محصولات این گروه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.