سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شب یلدا با میوه‌های گران

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروشان شهرستان اصفهان گفت: امسال به غیر از هندوانه و انار در مابقی میوه‌ها شاهد افزایش قیمت نبودیم اما با توجه به گرانی میوه خرید مردم برای شب یلدا نصف شده است.

نوروزعلی اسماعیلی رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به نوسانات شدید قیمت میوه، اظهار کرد: بازار میوه شب یلدای امسال در وضع خوبی قرار ندارد و نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، شاید این شرایط بعد از شب یلدا نامناسب‌تر نیز شود.

او افزود: پارسال شاهد خرید حداقلی در بازار میوه بودیم؛ اما در حال حاضر مردم در شرایط اضطراری خرید می‌کنند و با وضع نامناسب کرونا گاهی میوه در اولویت مردم قرار ندارد.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان گفت: کمبود میوه نداریم؛ اما به دلیل صادرات برخی میوه‌ها بازار کمی با مشکل مواجه است و اگر این شرایط تا عید نوروز ادامه پیدا کند در بازار میوه به مشکل جدی برخورد می‌کنیم.

او با اشاره به قیمت انار و هندوانه شب یلدا گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم انار ۲۰ هزار تومان و هندوانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است، همچنین قیمت موز بر اساس نوسانات نرخ دلار تعیین می‌شود و در سطح عرضه بین ۲۷ تا ۳۵ هزار تومان است.

اسماعیلی تصریح کرد: البته بازرسان ما چند هفته‌ای است به صورت روزانه مشغول بررسی تخلف‌ها و برخورد با متخلفان هستند؛ اما گرانی‌ها و حضور دلالان کار را سخت کرده است.

او ادامه داد: کمبود میوه نداریم؛ اما با وجود شرایط اقتصادی، باید در سراسر کشور با سیاست خوبی به استقبال عید نوروز برویم؛ چون برخی دلالان و واسطه‌ها از اکنون برای خرید پرتقال شمال اقدام کرده‌اند. سیاست‌های راهبردی ما می‌تواند با تأمین مقدار میوه لازم، قیمت‌ها را به اعداد معقولانه‌تری برساند و بازار را در شرایط متعادلی قرار دهد.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.