آیین شب یلدا‌ی امسال با وجود شرایط خاص همه گیری انتقال ویروس کرونا در قالب دورهمی‌های مجازی و پویش‌های یلدای مهربانی و همدلی برگزار می‌شود.

محمد اکرمیان، قائم مقام مدیر عامل آسایشگاه سالمندان و معلولان گلابچی کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به پویش «یلدای مهربانی» در دعوت از شهروندان برای کمک به مددجویان این آسایشگاه گفت: کاشانی‌های مومن، مهربان و نوعدوست می‌توانند با توجه به شرایط خاص کووید ۱۹ و عدم حضور در آسایشگاه و نبود جشن شب یلدا کمک‌های خود را در قالب پویش یلدای مهربانی به مددجویان آن به شماره کارت کمک‌های مردمی بانک توسعه تعاون ۰۰۰۲-۲۰۰۰-۰۸۱۰-۵۰۱۹ داشته باشند.


او با تاکید بر اینکه مددجویان این آسایشگاه یکسال است بدلیل قرنطینه و نبود ملاقات‌های مردمی، وابستگان و خانواده‌های خود از نظر روحی و عاطفی دچار مشکلاتی شده اند گفت: نه تنها مددجویان این آسایشگاه بلکه تمام مراکز و موسسات خیریه و آسایشگاه‌های نگهداری سالمندان و معلولین کشور در این شرایط خاص محتاج نگاه مهربان و کمک‌های مادی و معنوی ما برای انبساط خاطر و نشاط روحی خود هستند.


به گفته او، کمک به همنوع و بخشش و مهربانی در قالب کمک‌های مردمی و خیرات به نیازمندان که در آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام بسیار سفارش شده است آثار و برکات آن افزون بر بانیان آن بر تمام جامعه مترتب و جاری می‌شود و همه را مشمول خیر و برکت الهی می‌کند.


قائم مدیر عامل آسایشگاه سالمندان و معلولان گلابچی کاشان، با تاکید بر اینکه امسال بهترین فرصت نیکی و مهربانی ما در شب یلدا به نیازمندان بویژه قشر سالمند و معلول است گفت: اکنون که نمی‌توانیم دورهمی‌های فامیلی را بدلیل پیشگیری از انتقال ویروس کرونا داشته باشیم بهتر است هزینه‌های میهمانی دورهمی را به شکرانه سلامتی خود و خیرات درگذشتگانی که حتی نمی‌توانیم برایشان مراسم تشییع و ترحیم برگزار کنیم به امور خیریه و کمک به مراکز نگهداری سالمندان و معلولین با وجود هزینه‌های مضاعف بهداشتی اختصاص دهیم.

امیر حسین شیخ استرکی، رییس کمیته امداد کاشان نیز با اشاره به پویش هم افزایی دستگاه‌های اجرایی حمایتی و موسسات خیریه (مراکز نیکوکاری) زیر پوشش کمیته امداد گفت: تعداد ۳۰۰ بسته مواد غذایی از محل این هم افزایی و مشارکت به مناسبت شب یلدا بین تعدادی از مددجویان توزیع شد.


او، ارزش ریال بسته سبد غذایی را ۴ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تعداد ۵۷۰۰ بسته مواد غذایی نیز توسط قرارگاه جهادی و اجتماعی شهرستان کاشان که کمیته امداد نیز در آن مشارکت دارد در هفته اخیر بین مددجویان دستگاه‌های مختلف حمایتی و نیازمندان این شهرستان توزیع خواهد شد.

به گفته او، قرارگاه جهادی و اجتماعی شهرستان کاشان افزون بر توزیع کمک‌های مومنانه پویش «یلدای همدلی به احترام کادر درمان در خانه بمانیم» را نیز برگزار می‌کند.

محمدحسین واحدیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، نیز در ادامه از اجرای جشنواره «یلدای سلامت» به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و مصادف شدن این ایام با شب یلدا به همت فرهنگ‌سرای مهر این سازمان خبر داد.

او با تاکید بر نبود اجرای برنامه‌های اجتماع محور بدلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های آن گفت: این جشنواره با حضور تعداد محدودی از پرستاران ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری شنبه ۲۹ آذر ماه در محوطه بیمارستان شهید بهشتی کاشان اجرا شد.

او، افزود: این جشنواره با هدف گرامیداشت آیین کهن ایرانیان، زنده نگه‌داشتن آداب و سنن ملی و ترویج زندگی اسلامی- ایرانی، حفظ روحیه نشاط و شادابی کادر درمان، ادای احترام به این فرشتگان سفیدپوش پرتلاش کاشان و ارج نهادن از مقام والای پرستاران برگزار شد.

به گفته او، تبجیل از خانواده پرستار شهید محسن خادم شهید مدافع سلامت، رونمایی از تابلو نگاره یلدای سلامت در سازه شهری خیابان شهید رجایی روبروی بیمارستان نقوی و تقدیر از ۳۶ پرستار همنام با حضرت زینب (س) برنامه‌های این جشنواره فرهنگی- هنری بود که به صورت زنده (لایو) از صفحه اینستا گرام فرهنگ‌سرای مهر پخش شد.


واحدیان، همکاری هیئت حسینی نخل کاشان و مرکز آموزشی- درمانی شهید بهشتی در برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: به مناسبت برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل با پیام «به دور از هم به یاد هم» یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره «یلدای سلامت» است.

او، یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند تا دهم دی ماه با ارسال عکس‌های خود از سفره یلدا به صفحه اینستاگرام mehrfarhangsara@ و یا آیدی تلگرام فرهنگ‌سرای مهر به نشانی mehr_adm@ در این رقابت شرکت کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.