سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای یک هزار و ۴۸۳ نفر از گروه پرستاری مراکز درمانی کرمانشاه به کرونا

با شیوع ویروس کرونا، تاکنون یک هزار و ۴۸۳ نفر از گروه پرستاری مراکز درمانی استان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در ۱۸ بیمارستان دانشگاهی استان کرمانشاه ۳هزار و  ۸۷۰نفر در گروه پرستاری مشغول خدمت رسانی هستند که از این تعداد ۳هزار و ۹۰نفر پرستار، ۹۸نفر بهیار، ۳۲۵نفر کمک پرستار و مابقی کارشناسان هوشبری و اتاق عمل هستند.

او گفت : ۲هزار و ۶۵۰نفر از گروه پرستاری استان را خانم‌ها و هزار و ۲۲۰نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: هم اکنون ۳هزار و ۴۰۰تخت بیمارستانی در استان کرمانشاه وجود دارد که ضریب نسبت تخت به پرستار در استان ۰/۹۲ صدم است که نسبت به میانگین کشوری با ۱/۲ دهم حدود ۷۰۰ پرستار کمبود داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تا کنون ۶نفر از پرستاران و کمک پرستاران در مراکز درمانی استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند افزود: پیام رحمانی، فریبا بهرامی نژاد، فهیمه خادمی، ماه عذرا ابراهیمی، سهیلا کرمی و بهروز هادیان ۶مدافع سلامت گروه پرستاری بودند که برای خدمت به هم استانی‌ها آسمانی شدند.

روشنی افزود: در بیمارستان‌های خصوصی، نظامی و غیردولتی استان کرمانشاه نیز حدود ۸۰۰نفر در گروه پرستاری به بیماران خدمت رسانی می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۰درصد جمعیت پرستاران استان شرکتی، ۳۵درصد پرستاران طرحی و بقیه به صورت پیمانی و رسمی مشغول به فعالیت هستند.

روشنی از استخدام نیرو‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه وزرات بهداشت قرار است ۲۹هزار نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی در تمامی رشته‌های پزشکی جذب شوند که از این تعداد ۳درصد سهم استان کرمانشاه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر مشکل خاصی از نظر تجهیزات حفاظت فردی پرستاران نداریم و ماسک و گان به میزان کافی در استان وجود دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.