سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۰ پروانه کاربرد نشان حلال در استان اصفهان

مدیر کل استاندارد استان اصفهان از صدور پروانه کاربرد نشان حلال برای ۱۰ محصول و فرآورده لبنی و طیور در استان اصفهان خبر داد و گفت: صدور مجوز حلال در جهت توسعه صادرات بویژه در زمینه صنایع غذایی انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان اظهار داشت: تا کنون در استان اصفهان نشان حلال برای محصولات شیر پاستوریزه، شیر استریل (فرا دما)، کره، شیر خشک و گوشت مرغ از چهار واحد صنعتی لبنی و کشتارگاه صادر شده است و با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعتی، کشاورزی و خدماتی این خطه زمینه خوبی برای صدور نشان حلال جهت محصولات بیشتر وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه اصفهان از استان‌های پیشرو در کشور در صدور پروانه کاربرد نشان حلال است، افزود: نشان حلال جزو استاندارد‌های تشویقی بشمار می‌آید، اما در بازار رقابت خارجی بویژه در کشور‌های اسلامی اهمیت بسیاری دارد و صادرکنندگان انواع محصولات بویژه صنایع غذایی می‌توانند با دریافت این نشان، سهم بیشتری در بازار جهانی داشته باشند.

فرمانی با اشاره به اینکه ایران در تدوین نشان حلال یکی از محور‌های اصلی در بین کشور‌های اسلامی است، تصریح کرد: نشان حلال صادر شده در کشورمان در سطح دنیا معتبر است و وزارت امور خارجه نیز در مکاتبه‌هایی با کشور‌های اسلامی بر این موضوع تاکید کرده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه زمینه صدور پروانه کاربرد نشان حلال برای موارد مانند هواپیمایی، گردشگری و آرایشی و بهداشتی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: زمینه بسیار خوبی برای صدور این نشان جهت محصولات دیگر مانند انواع محصولات و فراورده‌های کشاورزی و صنایع غذایی نیز وجود دارد و همه تولیدکنندگان می‌توانند برای آن درخواست دهند.

فرمانی، سازمان ملی استاندارد ایران را مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشورمان خواند و گفت: صدور این مجوز از حدود ۲ سال گذشته در استان آغاز شده است و اصفهان جزو نخستین استان‌هایی است که در این زمینه اقدام کرد.

او اضافه کرد: در زمان حاضر تقاضای زیادی از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اصفهان برای دریافت نشان حلال وجود دارد که در حال بررسی است.

استان اصفهان با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر در جایگاه نخست قرار دارد و با تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

این استان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی یکی از قطب‌های صنعتی کشور بشمار می‌آید.

سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار کالا از اصفهان به کشور‌های دیگر صادر شد و این استان از این نظر بین دیگر استان‌ها در رتبه پنجم قرار گرفت.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.