سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۸۰۶ پرونده برای آسیب‌دیدگان کرونا در کنگاور

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کنگاور گفت : با تشکیل ۸۰۶ پرونده، ۶۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن فریدونی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کنگاور گفت : ۸۰۶ پرونده تشکیل شده برای حمایت و حفظ اشتغال ۸۳۷ نفر بود که در جذب تسهیلات کرونایی در استان رتبه چهارم را کسب کرده ایم.

او گفت : از ابتدای امسال تاکنون با واگذاری تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در کنگاور با ۱۸۲ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال اعتبار زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر فراهم شده است.

او افزود: شهرستان کنگاور در جذب اعتبارات و اجرای صحیح برنامه اشتغال روستایی و عشایری در رتبه سوم استان کرمانشاه قرار دارد و با جذب ۱۴۰ درصد این اعتبارات موفق به جذب بیش از سقف اعتبارت اشتغالزایی شده است.

فریدونی، حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را از جمله اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات عنوان کرد.

او جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر‌ها به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیاز‌های ضروری کشور در شهرستان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحد‌های تولیدی را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

این مسئول تعهد اشتغال شهرستان کنگاور براساس آمار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ درصد عنوان کرد که در رتبه چهارم استان قرار دارد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کنگاور با بیان اینکه طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغل اولی و کارفرمایان، دولت وجهی را به عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می‌کند، افزود: تاکنون ۹۵ درصد سهمیه طرح یارانه دستمزد در شهرستان محقق شده که در رتبه ششم استان قرار داریم.

فریدونی گفت: امسال تعداد ۷۹ نفر نیز در این شهرستان مشمول قانون بیمه بیکاری شده اند.

او با اشاره به تشکیل سه تعاونی در کنگاور افزود: این تعاونی‌ها در زمینه تولید آجرفشاری، تولید و توزیع محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و تولید انواع چراغ‌ها و لامپ‌های کم مصرف با عضویت ۲۱ نفر تشکیل شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.