مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در کشور برای پرداخت به باشگاه‌های ورزشی خسارت دیده از کرونا در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به زیان مالی حوزه‌های مختلف از شیوع کرونا، گفت : از زمانی که این بیماری شیوع پیدا کرده تاکنون جمعا حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات حمایتی به حوزه‌های مختلف در استان داشته ایم.

او سهم ورزش استان را از پرداخت این تسهیلات حدود ۲.۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : در مرحله اول پرداخت‌ها حداکثر ۱۶ و حداقل شش میلیون تومان تسهیلات برای باشگاه‌های ورزشی استان در نظر گرفته شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در این مرحله حدود ۳۱۳ پرونده متقاضی تسهیلات برای باشگاه‌های ورزشی استان تشکیل شد که میزان اعتبار مورد نیاز برای آن‌ها سه میلیارد تومان بود که تاکنون ۲.۷ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مرحله پرداخت قرار دارد.

او افزود: هرچند رقم این تسهیلات برای باشگاه‌های وررشی که خسارات زیادی دیده اند، چندان نیست، اما در سطح ملی هم وضعیت همین گونه بوده است.

عزیزی از ابلاغ دستورالعمل جدیدی برای پرداخت تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی استان خبرداد و ادامه داد: طبق این دستورالعمل کسب و کار‌های خسارت دیده از کرونا در استان می‌توانند بنا به میزان اشتغالزایی و نوع رشته‌های ورزشی که دارند بین ۸۰ تا ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

او گفت: نرخ سود این تسهیلات حدود ۱۲ درصد است و تا خرداد ۱۴۰۰ تنفس خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید براینکه در این طرح جدید مجموعا در کشور ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به باشگاه‌های ورزشی خسارت دیده از کرونا در نظر گرفته شده، گفت: از باشگاه‌های وررشی استان می‌خواهیم تا سریعتر برای اخذ این تسهیلات که نسبت به تسهیلات مرحله اول سخت گیری‌های کمتری دارد، ثبت نام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.