سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ منطقه‌ای از استان ایلام وضعیت قرمز کرونایی ندارد

صادقی فر گفت: در استان ایلام منقطه قرمز نداریم؛ از مجموع ۱۱ شهرستان استان، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جمال صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: استان ایلام منطقه قرمز کرونایی ندارد، اما نداشتن منطقه قرمز در شیوع کرونا به معنای اتمام این بیماری نیست؛ لازم است شهروندان هوشیاری و دقت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند.

او افزود: سیر نزولی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا به‌منزله پایان کرونا نیست و مردم باید مراقب باشند که به وضعیت نگران‌کننده و مرگ‌آفرین قرمز بازگشت نکنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در ادامه بر اعمال نظارت‌ها توسط مسئولان مرتبط با حوزه کنترلی شیوع کرونا ویروس تأکید کرد و ادامه داد : نظارت و اعمال تمهیدات بهداشتی برای حفظ سلامت مردم با ادامه غربالگری و الزام به رعایت پروتکل‌ها امری مدام و بدون وقفه خواهد بود.

او «یلدا» و مراسم خاص این شب را یکی از خطرات پیش‌بینی‌شده جهت ورود موج چهارم کرونا به استان عنوان کرد و گفت: ۵۲ درصد آلودگی‌ها به کرونا ناشی از حضور افراد در دور‌همی‌های خانوادگی گزارش‌شده است و به همین جهت اگر پرهیز و «نه» به دور‌همی‌ها اجرا نشود احتمال افزایش آلودگی‌ها متصور است.

صادقی فر بابیان اینکه "دامن یلدا را به مرگ آلوده نکنیم" تصریح کرد: برگزاری مجازی مراسم یلدا منطقی‌ترین روش برای عبور سالم از تبعات دور‌همی‌های یلدا خواهد بود که توصیه اکید کادر بهداشتی و درمانی به آن است.

دبیر قرارگاه استانی مبارزه با کرونا ایلام گفت: مراقبت مردم در رعایت استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است و خواهش ما آن است به‌هیچ‌وجه شرایط را عادی تلقی نکنند و در اجتماعات حاضر نشوند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.