سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۳ هزار مجوز بهره برداری از چاه های آب در کردستان صادر شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان از صدور ۱۳ هزارو ۸۰۰ مجوز بهره برداری از چاه‌های آب در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: با توجه به تمرکز اقدامات حفاظتی این شرکت در مناطق شرق کردستان، تقریبا ۹۵ درصد منابع آبی برق‌دار این منطقه از استان در مرحله اول به کنتور‌های هوشمند مجهز شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار ۸۰۰ فقره مجوز بهره‌برداری از چاه آب در کردستان صادر شده است، اضافه کرد: بیشتر چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری مربوط به مصارف بخش کشاورزی است که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ حلقه آن برقدار و بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ حلقه نیز دیزلی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان تعداد چاه‌های آب مجهز به کنتور هوشمند را ۶ هزار و ۸۴۹ فقره اعلام کرد و افزود: در فاز اول منابعی به کنتور‌های هوشمند تجهیز می‌شود که دارای دبی بهره برداری سه لیتر بر ثانیه و بالاتر در بخش کشاورزی، صنایع و مصارف شرب است.

مومن‌پور با بیان اینکه سیاست اصلی این شرکت حفاظت از منابع آبی به ویژه در شرق استان است، یادآور شد: نصب کنتور‌های آب و برق راهکاری هوشمند برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها، بستر ساز کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی و موجب مصرف بهینه منابع آبی استان است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.