مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:۱۳ هزار و ۸۰۳ حلقه چاه مجاز آب دارای پروانه بهره‌برداری در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: با هدف جلوگیری از استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، تاکنون ۲ هزار و ۴۱۷حلقه چاه آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی این استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

او افزود: سالانه ۱۲۳ میلیون مترمکعب آب از چاه‌های مجاز اضافه برداشت می‌شود، بنابراین نصب کنتور‌های هوشمند ضروری است.

خرم  تعداد چاه‌های غیرمجاز در کردستان را هفت هزار و ۳۵۵ حلقه اعلام کرد و افزود: امسال ۲۲۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که از این محل در مصرف سه میلیون مترمکعب آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است، ضمن اینکه بیشترین چاه‌های غیرمجاز خارج از محدوده آبخوان‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه افت سفره‌های آب زیرزمینی در دشت‌های استان روی داده و بیشترین میزان آن در دشت دهگلان است، اضافه کرد: به طور تجمیعی سالانه ۷۰۴ میلیون مترمکعب کسری مخزن آب‌های زیرزمینی در استان وجود دارد.

خرم با اشاره به اقدامات تعادل بخشی این شرکت برای ممانعت از ادامه روند نزولی کسری مخازن سفره‌های زیرزمینی استان از سال ۹۵، گفت: آب‌نمود دشت بیجار و سطح آب زیرزمینی این منطقه در حال افت است، ضمن اینکه در دشت چاردولی سطح آب و کیفیت آن نیز افت پیدا کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار