سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

حمایت از فرزندان معنوی وظیفه دینی همه ماست

جعفری در خصوص طرح اکرام ایتام "هرکارمندحامی یک فرزند معنوی" گفت: حمایت از فرزندان معنوی وظیفه دینی همه ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه‌ای که به منظور بررسی اقدامات انجام شده و هماهنگی در خصوص فعالیت‌های آتی طرح اکرام ایتام "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" برگزار شد، گفت: همه ما موظف هستیم در کنار کمیته امداد برای اجرای این طرح اقدام کنیم.

او یادآور شد: بدون شک کمک و حمایت از ایتام امری پسندیده است که در دین ما بسیار سفارش شده و مردم متدین کردستان در این خصوص همیشه پیشگام بوده اند.

جعفری افزود: جایگاه پایین استان کردستان در رده بندی کشوری در اجرای این طرح جای نگرانی است و در شان مردم خیّر و نوعدوست استان نیست، اما دلیل این امر قطعا ضعف در اطلاع رسانی در خصوص این طرح بوده است.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه تاکید کرد: باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنیم و با برگزاری جلسه شورای اداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان ها، مدیران و کارکنان ادارات را به مشارکت در این طرح تشویق کنیم.

جعفری همچنین اظهار داشت: با دعوت و اطلاع رسانی در خصوص طرح اکرام ایتام به اصناف، بازاریان، فعالین اقتصادی و خیرین، می‌توانیم آنان را نیز در این کار خداپسندانه شریک کنیم.

او اضافه کرد: کمک به نیازمندان معمولا با این ذغدغه همراه است که آیا فرد نیازمند واقعی است یا نه، اما سازوکار‌های کمیته امداد این دغدغه را رفع کرده و به خیرین اطمینان می‌دهد که کمک‌های آنان به دست نیازمندان واقعی می‌رسد و همانطور که با عزت از خیرین دعوت می‌شود عزت کمک گیرنده هم حفظ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در ادامه این جلسه ضمن اشاره به توزیع ۱۰ هزار بسته حمایتی "شرایط کرونایی" در مرحله اول و ۳۰ هزار بسته در مرحله دوم که ۱۰ هزار از آن توزیع شده ۱۰ هزار در دست اقدام و ۱۰ هزار نیز در آینده توزیع خواهد شد، بر ضرورت اطلاع رسانی این اقدامات تاکید کرد.

او در این خصوص خاطرنشان کرد: این اطلاع رسانی به دلیل نیاز جامعه به امیدآفرینی اهمیت دارد و همچنین مردم باید اطمینان یابند که در این شرایط سخت مسؤولان به فکر آن‌ها هستند.

شایان ذکر است، در طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" تعداد ۷ هزار و ۴۶ کودک ایتام و محسنین جهت جذب حامی به ادارات استان معرفی شده اند که از میان کارمندان ادارات ۳۳۱ نفر اعلام مشارکت کرده و از یک تا چند کودک را تحت حمایت خود قرار داده اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.