سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اعتبار بیش از ۱۵میلیارد ریالی به طرح های آبخیز داری شازند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند از اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محسن محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: ۱۰ هکتار عملیات بانکت بندی به طول ۹ کیلومتر در حوزه آبخیز زالیان شازند امسال آغاز و عملیات اجرایی این طرح در حال انجام است.

او ادامه داد: سه هزار چاله کنی برای کشت درختان سازگار با منطقه شامل انگور، آلو، گیلاس، هلو، بادام و گردو توسط کشاورزان منطقه در این حوزه آبخیز حفر شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری نیز برای انتقال آب از سد خاکی این منطقه و آبیاری درختان انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند افزود: زیر ساخت‌های آبخیزداری در این منطقه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام و کشت درختان و بهره برداری از آن‌ها توسط کشاورزان انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبخیزداری در شهرستان شازند در قالب طرح ۹ در ۹۹ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و تحقق رونق تولید و با هدف کاهش فرسایش خاک، جلوگیری از ایجاد رواناب و تقویت سفره‌های زیر زمینی در حال انجام است.

او مساحت حوزه آبخیز زالیان شهرستان شازند را ۹ هزار و ۱۷۸ هکتار عنوان کرد و گفت: اقدامات آبخیزداری در این حوزه از سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال با احداث بند خاکی تراکمی با حجم ۲۵ هزار متر مکعب و عملیات سنگ و ملات به مساحت ۱۲۰ متر مکعب آغاز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند اظهار داشت: ایجاد بند خاکی تراکمی به مساحت ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و ۱۴ هکتار عملیات بیولوژیک شامل بانکت بندی از دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند در حوزه آبخیز زالیان این شهرستان بود که سال گذشته اجرایی شد. 

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.