سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم:

باید علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی را به رشته جغرافیا هدایت کرد

غلامی با اشاره به اهمیت رشته جغرافیا گفت: باید علاقه‌مندان تحصیلات دانشگاهی را به سمت رشته جغرافیا سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین کنفرانس بین المللی جغرافی دانان جهان اسلام امروز ۲۷ آذر با حضور منصور غلامی، وزیر علوم و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

غلامی در این برنامه اظهار کرد: گردهم آمدن و هم گرا شدن جغرافی دانان جهان اسلام ظرفیت بسیار مغتنمی است که در حوزه علوم جغرافیایی می تواند منشأ خیر و برکت زیادی در منطقه و جهان باشد.

او افزود: شناخت از اوضاع جغرافیایی جهان اسلام هم در کاربردهای علمی و هم در آموزش و تربیت نسل جوان بسیار ارزشمند است، همه مجموعه های علمی به خصوص انجمن های علمی باید تلاش کنند تا در حوزه های تخصصی خودشان تصمیم گیری های مدیریتی و حکمرانی در کشورها و در فضای بین المللی تاثیر گذار باشند.

 غلامی تصریح کرد: مجموعه‌های علمی تحت انجمن علمی جغرافیا در کشورهای مختلف می توانند با کنار هم قرار گرفتن، این ظرفیت بزرگ علمی را تقویت و در اختیار مدیریت و تصمیم گیری کشورهای بزرگ و در حال توسعه در جهان اسلام قرار دهند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه قطعا با حرکت‌های علمی و هم افزایی نخبگان بیشتری را می‌توان در این حوزه به کار گرفت؛ تاکید کرد: باید علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی را به سمت رشته جغرافیا که جزو رشته‌های تاثیرگذار در حوزه‌های مدیریتی است هدایت کرد.

غلامی ادامه داد: در همه جای دنیا آمایش سرزمین‌ها یکی از بستر‌های مهم است و  ظرفیت‌های بزرگی ذیل آن تعریف، معرفی و به سمت بهره‌برداری صحیح از آن‌ها هدایت کرد در توان و ظرفیت علم جغرافی است.

وزیر علوم تصریح کرد: ظرفیت‌های این چنینی و هم گرایی‌هایی که در بین دانشمندان و اساتید به وجود می‌آید، می‌تواند در راه توسعه کشور‌ها از جمله در جهان اسلام به عنوان دستاورد علمی مورد توجه قرار بگیرد.

او گفت: آرزومندم که در این نشست همکاران دانشگاهی و پژوهشگران در هماهنگی و به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های علمی خودشان توفیقات بیشتری پیدا کنند و این حرکت به صورت مداوم و مستمر در آینده به عنوان یک مسیر هماهنگی علمی و هم افزایی در بین دانشمندان و محققان این رشته در بین کشور‌های اسلامی و در کل جهان اسلام ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۲۳:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
رشته جغرافیا بازار کاری نداره،من خودم دانشجوی جغرافیا هستم،هر کسی هم که این رشته رو می خونه صرفاً بر اساس علاقه اش و گرفتن یه مدرک می خونه،به این جور رشته ها نباید تن داد.در حالی که رشته ی جغرافیا دارای قدرت بسیار و غنی بودن و حل کننده ی بسیاری از بحران ها خواهد بود.جغرافی‌ دانان انسان هایی آگاه و با علمی هستند.
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه سیاست آموزش وپرورش بی توجهی به علوم انسانی بوده است به طور مثال کتب .تاریخ جغرافیا و اجتماعی از دوره متوسطه اول حذف شده کتابی تحت عنوان مطالعات اجتماعی ارائه گردیده است که مفاهیم به صورت سطحی آموزش داده شده است .همین باعث کم رغبتی دانش آموزان به علوم انسانی طبیعتا ضربه به علوم انسانی در آموزش عالی شده است