سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲۰ مرکز خلاق صنایع دستی تا پایان سال

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: تا پایان سال جاری، حدود ۲۰ مرکز تخصصی و خلاق صنایع دستی در استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در دیدار با استاندار و مدیرکل اوقاف گلستان گفت: تجاری سازی، بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی در حوزه صنایع دستی و گردشگری است که متاسفانه مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

او ادامه داد: سند تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان با محوریت ۴ محصول شاخص در مراحل پایانی تدوین است.

تجری گفت: تا پایان سال ۹۹ حدود ۲۰ مرکز تخصصی و خلاق صنایع دستی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: بوم گردی ظرفیت منحصر به فرد استان است که برنامه ریزی بهره برداری از ۵۰ اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال جاری در روستا‌های استان صورت گرفته است.

تجری گفت: در سال جاری جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام که یکی از برنامه‌های فاخر فرهنگی کشور است، به صورت کامل و جامع و با تاکید بر تولید محتوا از دوره‌های گذشته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

او گفت: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی بدیل برای گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.

این مقام مسول گفت: زیرساخت‌های موزه میراث روستایی گلستان به عنوان یکی از طرح‌های مهم و محوری استان گلستان در حال ایجاد است و تلاش داریم فاز اول آن را تا پایان سال مالی آینده به بهره برداری برسانیم.

هادی حق‌شناس استاندار گلستان نیز گفت: گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی نظیر دیوار بزرگ گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس، جنگل‌های هیرکانی و... برخوردار است که گواهی بر غنای تاریخی استان و کشور عزیزمان است و باید بیشتر معرفی شود.

او ادامه داد: برای تبلیغ بیشتر ظرفیت‌های استان، اداره کل میراث فرهنگی در حال تهیه و تدوین بسته‌های گردشگری متنوع برای ارائه به مسافران و گردشگران است.

او گفت: برخی موقوفات در بنا‌های تاریخی وجود دارد که برای در اختیار عموم قرار گرفتن این بناها، همکاری خوبی را بین اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف شاهد هستیم.

استاندار گلستان افزود: مسئولان اوقاف و امورخیریه برای مرمت بنا‌ها و بقاع متبرکه تاریخی استان اعتبارات خوبی را در نظر گرفته اند.

حق شناس گفت: ارتباط فرهنگی بسیار غنی نظیر وجود آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن بین مردم استان و کشور‌های همسایه وجود دارد که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش و توسعه گردشگری و جذب مسافر از کشور‌های همسایه به استان باشد.

انتهای پیام‌/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.