مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از اجرای طرح حمایتی اعطای تسهیلات ویژه راهنمایان گردشگری و مؤسسات آموزشی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رکود کسب‌وکار‌های گردشگری و در راستای حمایت از فعالان جوان گردشگری، این اداره‌کل با حمایت و همکاری یکی از خیرین استان، امکان بهره‌مندی برای راهنمایان گردشگری که صرفاً در همین حوزه فعال هستند و همچنین مؤسسات آموزشی گردشگری استان از تسهیلات کم‌بهره (۴ درصدی) را فراهم کرده است.

او گفت: در این طرح حمایتی، راهنمایان گردشگری به‌عنوان جوان‌ترین قشر فعال در حوزه گردشگری که نقش بسزایی در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان دارند و همچنین مؤسسات آموزشی گردشگری، برای دریافت تسهیلات از مبلغ حداقل ۱۰۰ میلیون ریال تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی می‌شوند.

تجری گفت: درمجموع برای ۷۰ نفر از فعالان گردشگری این تسهیلات در نظر گرفته‌شده است.

او بیان کرد: تاکنون ۴۲ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند و مابقی متقاضیان نیز به‌صورت مستمر و هفتگی به بانک معرفی خواهند شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: امیدواریم با بهره‌مندی فعالان گردشگری از این تسهیلات بخش اندکی از خسارات واردشده به این حوزه جبران شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.