سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات در برنامه زنده مجازی به مناسبت یلدا مطرح کرد؛

وزارت ارتباطات مسئول فرهنگ و تربیت جامعه نیست!/ سیستان و بلوچستان با مشکلات اینترنتی مواجه است

محمد جواد آذری جهرمی توضیحاتی را درباره وضعیت اینترنت و استارتاپ های فعال در کشور ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گردهمایی یلدای کارآفرینان که بامداد ۲۷ آذرماه برگزار شد اظهار کرد: سال بعد تلاش می‌کنیم در جمع یلدای استارتاپی باشیم، برنامه‌ای برای ریاست جمهوری نداشتم و مجلس هم سن را ۴۰ سال گذاشته است و من شرایطش را ندارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتشار مطلب "جوانی کنید" در توئیتر گفت: هدف من از جوانی کنید این بود که تلاش کنید و خسته نشوید. من همان جوری که زندگی می‌کنم، همان هستم و موضوع پنهانی ندارم و رفتارم، رفتارم یک شهروند عادی است.


بیشتر بخوانید


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان گردش ارزش افزوده در سال گذشته داشتیم و امسال این عدد به ۴ میلیارد تومان رسید و کل ارزش افزوده را جمع کردیم، چرا که این موضوع یک انحصار بود.

او از آغاز به کار صندوق نو آفرین از امروز خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر شرکت آپ در بورس حضور دارد گفت: بورس در ارزش و برآورد شرکت ها حساس هست و برای آن راه حل هایی وجود دارد .

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی در زندگی خجالت کشیده‌ است بیان کرد: زمانی که نتوان خواسته مردم را رفع کرد، باید خجالت کشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده که اینترنت بسیاری از روستا‌ها را تکمیل کند. در حال حاضر ۹۵ درصد روستا‌ها اینترنت دارند و نزدیک ۴۰ هزار روستا در کشور اینترنت دارند. یک برنامه فشرده نیز گذاشته‌ایم که تا پایان سال تمام روستا‌ها را تجهیز به اینترنت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روستاهای استان سیستان و بلوچستان عقب افتادگی زیادی در حوزه اینترنت روستایی دارد افزود: امیدوارم تاپایان سال اینترنت تمام روستا‌ها وصل شود.

او درباره پایین بودن کیفیت اینترنت گفت: شاخص کیفی شبکه را لحظه‌ای رصد می‌کنیم و وضعیت مناسب است. گاهی اختلالات مقطعی و طبیعی در شبکه کاربران به وجود می‌آید که وزارت ارتباطات بلافاصله وزارت ارتباطات مقصر این قضیه دانسته می‌شود.

آذری جهرمی بیان کرد: وزیر ارتباطات مسئول وصل ارتباطات است نه موضوعات فرهنگی و تربیتی جامعه! ناهنجاری‌های فرهنگی موجود در فضای مجازی متولیان فرهنگی دارد و وزارت ارتباطات در این زمینه مسئولیتی ندارد؛ موضوع فیلترینگ نیز مسئول دارد، من پیگیر این بحث هستم، اما ارتباطی با ما ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بحث هوش مصنوعی یک حوزه بسیار استراتژیک است و در ایران نیز برای بهره برداری از این فناوری اقدامات گسترده و قابل توجهی انجام شده‌است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
حامد
۰۰:۱۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
95 درصد اینترنت دارند ولی چه اینترنتی ؟ پشت تپه 2g تو روستا قطعه میری وسط باغ 4g !
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
هر کس توی این مملکت از وظیفه اش سر باز میزنه و میندازه گردن ینفر دیگه ...
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
مرد حسابی پس کی جلو سایتها و شبکه های ناجور و بی بندی باری رو باید بگیره
منصور
۱۶:۰۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
شما همون کار ارتباطات را خوب انجام بده // نمیخواد فرهنگ و تربیت جامعه را بالا ببری
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای چنین مسئولینی که نگاهاهشان به فرهنگ تک بعدی است ...
ارتقاء فرهنگ هر کشوری نیازمند نگاه همه جانبه است ...