سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه در روز‌های سرد کرونایی، گاز را بهینه مصرف کنیم؟

رییس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: اگر در مصرف گاز مدیریت داشته باشیم، نعمت گاز به همه‌ی مشترکین خراسان رضوی خواهد رسید.

افشون رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: باید در مصرف گاز مدیریت داشته باشیم تا به صورت عادلانه در بین تمام مشترکین، گاز رسانی انجام شود.

او با بیان اینکه راهکار‌های مدیریت انرژی سخت نیست، افزود: اگر اتاقی رفت و آمد در آن کمتر است بخاری و یا شوفاژ را خاموش کنید.

مسئول بهینه سازی انرژی ادامه داد: در‌، پنجره‌ و درز‌ها مانند کانال کولر‌ را ببندید تا هوای گرم خارج نشود و هوای سرد داخل نیاید.
 

بیشتر بخوانید


افشون بیان کرد: اگر هر خانوار تنها دو درجه ترموستات را کم کنند ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی می‌شود، رقمی که در محاسبه کلان  عدد قابل توجهی در صرفه جویی مصرف گاز خواهد بود.

او تصریح کرد: دمای استاندارد داخل منزل باید بین ۲۰ تا ۲۴ درجه باشد که می‌توان با پوشش مناسب فصل این دمای متعادل را برای منزل ایجاد کنند.

۵۰ درصد مصرف گاز خراسان رضوی در بخش خانگی و تجاری است که عمده مصرف مشترکین در ۵ ماه آخر سال است.

تنها در محیط‌هایی که تجمع و بسته است باید یک پنجره را به منظور مبتلا نشدن به کرونا باز کرد که معمولا این قضیه در محیط‌های اداری مصداق پیدا می کند.

در محیط‌های خانگی که رفت و آمد‌ها با محدودیت مواجه شده اند تجمعی نیست که نیاز به باز کردن پنجره‌ها باشد.

در صورت لزوم می‌توان در مواقعی که دمای بیرون مناسب است پنجره را باز کرد تا گردش هوا صورت پذیرد و از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

شبکه‌های گاز رسانی میزان مشخصی گاز دارند که اگر مصرف گاز بالا رود باعث افت فشار و در مناطق دور دست باعث قطعی گاز آن‌ها می‌شود، پس بهینه مصرف کنیم تا باعث قطعی گاز هموطنانمان در مناطق دوردست نشویم.

انتهای پیام//ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.