مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: سرمای هوا از چهارشنبه تا جمعه گذشته مصرف گاز خراسان رضوی را ۹/۱ درصد افزایش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در هفته گذشته ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف به مصرف رسیده است.
 
او افزود: از ۲۱ تا ۲۳ آبان به ترتیب روزانه ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار، ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در بخش خانگی ادامه داد: درخواست ما از هم استانی‌ها رعایت نکات ایمنی در روز‌های سرد سال برای جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار است.


بیشتر بخوانید


افتخاری بیان کرد: آمار‌ها و تحلیل‌های ارایه‌شده نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از علل حوادث منجر به مرگ مربوط به استفاده نامناسب از دودکش است.

او تصریح کرد: مهمترین اقدام درباره دودکش بخاری، اطمینان از باز بودن مسیر، استفاده از کلاهک H و آزمایش گرم بودن لوله‌ها با لمس دست است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی استفاده از لوله‌های آکاردئونی "خرطومی" به عنوان دودکش وسایل گازسوز را اقدامی خطرناک دانست و تاکید کرد: در نصب بخاری باید از دودکش‌های گالوانیزه و ضد زنگ با کمترین تعداد زانو، بست فلزی و شلنگ استاندارد و مخصوص استفاده کرد.

شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی را بر عهده دارد.
 
منبع:ایرنا
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.