سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه؛

مبادلات تجاری ایران و روسیه به ۲.۲ میلیارد دلار ارتقا یافت

جلالی فر گفت: بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها، تقویت پیوند‌های تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل جلالی فر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه، روز سه شنبه در بازدید از صادرات کانتینری محصولات کشاورزی از بندر آستارا به بندر آستاراخان روسیه اظهار کرد: توسعه پیوند‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های مهم ایران است که برای تحقق این مهم مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و روسیه را از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال جاری ارتقا دادیم.

جلالی فر افزود: در میان کشور‌های اتحادیه اوراسیا، روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به زیرساخت‌های موجود در بنادر شمالی به خصوص در بندر آستارا، باید برای توسعه تجارت به ویژه صادرات تلاش کنیم.

او ادامه داد: تجارت از دریا، محدودیت‌های تجارت زمینی را جبران می‌کند و صادرکنندگان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ظرفیت خط انتقال کانتینر یخچالی بندر آستارا به بنادر روسیه استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران و روسیه کارگروه مشترکی با جمهوری داغستان و منطقه آزاد لوتوس آستاراخان برای رونق تجارت دریایی تشکیل داده است.

جلالی فر خاطرنشان کرد: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه، شبکه فروش عمده کالا‌های ایرانی را راه اندازی کرده و در مراکز استان‌های روسیه، نمایندگی‌های فروش فعال است که  صادرکنندگان می توانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام / سید شایان جعفری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.